LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3906 | Peyzaj Tasarımı | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | |
Dersin Amacı: | Bu dersin iki temel amaç doğrultusunda tasarımlanmıştır. İlki,mimarlık öğrencilerine, yapılaşmış çevrenin ayrılmaz bir parçası olan insan yapısı doğal çevrenin çağdaş tasarımı için gerekli kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgileri kazandırmaktır. İkincisi ise, doğal çevre-yapay çevre ilişkisinde farkındalık yaratmak üzere,farklı kültürlerin doğaya ve özellikle insan yapısı doğal çevreye farklı düşünsel yaklaşımlarının aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsan yapımı ortamların insan yaşamındaki ve mimari ve kentsel ölçeklerdeki önemini fark eder, 2. İnsan yapımı doğal ortamların tasarımına katkıda bulunmak için gerekli olan peyzaj mimarisi dilini gösterir, 3. İnsanın doğaya karşı kültürel tutumunun bir sonucu olarak gelişen tasarlanmış peyzajlardaki farklılıkları yorumlar. 4. Peyzaj tasarımlarını mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası olarak geliştirir. 5. Dış mekanlar ile insan yapımı doğal ortamlar arasındaki ilişkiyi geliştirir. |
Mimari Tasarım'da peyzaj,peyzaj tasarımı kuram ve kavramları; Peyzaj elemanları; Mimarlık tarihinde Peyzaj tasarımına farklı yaklaşımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlık ve peyzaj İlişkisi; İnsan ve doğa bütünlüğünün önemi ve Doğanın yeniden yaratılması: insan yapısı çevre | |
2) | Mimarlık tarihinde insan yapısı doğal çevreye farklı yaklaşımlar: Tarihsel bir perspektif | |
3) | Ortaçağ’da doğa anlayışı | |
4) | Rönesans rasyonalizm ve labirent ; Barok dönemi ve İslamiyetin geometrik düzenli peyzaj anlayışı, | |
5) | Uzakdoğu insan doğa ilişkisi düşüncesi; Çin,Japon ve 18. yüzyıl İngiliz peyzaj geleneğinde Romantisizm. | |
6) | Endüstri Devrimi ve kentsel ölçekte peyzaj planlama anlayışının gelişmesi : Garden City hareketi,Central Park, City in the park ...vb. | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Peyzaj Elemanları 1 : Yumuşak Dokular: Ağaçlar,bitki ve çiçekler ; | |
9) | Peyzaj Elemanları 2 : Sert dokular: Kaplama yüzeyler,üst örtü ve gölgelikler; Sınırlama elemanları: Duvar, korkuluk ve çitler, vb elemanlar | |
10) | Peyzaj Elemanları 3: Dış Mekan kullanım elemanları ve mobilyalar:Oturma elemanları, aydınlatma elemanları,işaret levhaları,ilan ve duyuru panoları,ağaç ve saksıları, çöp toplama elemanları, | |
11) | Peyzaj Elemanları 4: Su Elemanı | |
12) | ÇağdaşTasarım yaklaşımları ve tasarım elemanlarının biçimlenme özellikleri | |
13) | Çağdaş Tasarım yaklaşımları ve tasarım elemanları biçimlenme özellikleri | |
14) | Kentli için doğa parçasına sahip olmak: çatı bahçeleri,eco-architecture ve allotment gardens. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) Berrizbeitia,A. and Pollak,L.(1999) Inside Outside Between Architecture and Landscape, Massachusetts: Rockport Publishers, Inc.. 2) Conan,M. ed.,(2007)Contemporary Garden Aesthetics, Creations and Interpretations. Washington, DC: Dumbarton Oaks. 3) Duran.S.C. (2008) Contemporary landscape architecture, Cologne: Daab.. 4) Kiley,D. and Amidon,J. (1999) Dan Kiley in His Own Words, America’s Master Landscape Architect, London: Thames & Hudson Ltd.. 5) Krauel,J (2007). New Urban Elements, Barcelona: Links. 6) Mosser,M and Teyssot,G. (1991) The History of Garden Design,Thames and Hudson,London. 7) Rogers,E.B (2001). Landscape Design: A Cultural and Architectural History, NY: Harry N. Abrams Inc.. 8) Swaffield S.(2002) Theory in Landscape Architecture: A Reader (Penn Studies in Landscape Architecture), University of Pensylvania Press. 9) Turner,T.,(2011) European Gardens: History, Philosophy and Design, Routledge. 10) Turner,T.,(2010) Asian Gardens: History, Beliefs and Design,Routledge 11) Van Uffelen,C. (2009) 1000 X Landscape Architecture, Braun. 12) Mcleod, V., (2008) Detail in Contemporary Landscape Architecture, Laurence King. 13) Waterman,T (2009)The Fundementals of Landscape Architecture,AVA Publishing. 14) Weddle,A.E.(1979) Landscape Techniques, Heinemann, London. 15) Zevon,S.,(1999) Outside architecture: outdoor rooms designed by architects, Gloucester, Mass.: Rockport Publishers. 16) Zimmermann,A. (2011) Constructing Landscape [SC]: Materials, Techniques, Structural Components. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 27 |
Uygulama | 6 | 6 |
Arazi Çalışması | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 |
Sunum / Seminer | 3 | 8 |
Proje | 6 | 12 |
Ödevler | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Ara Juri | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Juri | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |