ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3905 Mimari Fotoraf II Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. AYŞE EDA ADIGUZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Mimarlık Fakültesi öğrencilerine, gelecekte mesleklerinde de kullanabilecekleri Mimari Fotografcılığın temel prensiplerinin öğretilmesidir.

Aynı zamanda dijital teknolojinin değişik olanaklarının fotoğrafcılıkta kullanımına da ağırlık verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler fotografcılığın değişik türlerinin mimarlıkta kullanımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Başarılı bir mimari fotograf çekebilmek için gerekli olan ekipman ve aydınlatma teknikleri hakkında da genel bir bigi edineceklerdir.

Aynı zamanda dijital teknolojiyi çektikleri fotografların manüpulasyonunda kullanmayı da öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

1.Fotografcılığın mimarlıkta kullanımı
2.Mimari fotografcılıkta kullanılan kamera tipleri
3.Doğal Işık
4.Görüntüyü Oluşturma
5.İç mekanların mimari fotografı
6.Yaratıcı Mimari fotografcılık teknikleri
7.Mimari fotografcılıkta karşılaşın yorumlanması(Saha çalışması)ılan sorunların çözümü
8.Mimari fotografcılıkta dijital çalışma akışı
9.Aydınlatma
10.Siyah&Beyaz Fotografcılık
11.Dijital Fotografcılık
12.Çözünürlük, Pixel ve sensörler
13.Görüntü Manipulasyonu
14.Belli bir teman

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fotografcılığın mimaride kullanımı Kentsel Yaşamın kaydedilmesi İnşaat sürecinin dokumentasyonu Fotografcılığın reklam ve gayri menkul sektorlerinde kullanımı Mimari değerlerin fotograf ile yansıtılması
2) Mimari fotograf için uygun kamera tipleri Mimari fotografcılıkta değişik objektiv türleri
3) Doğal ışığın değerlendirilmesi ve kullanılması Binaların dışının fotografını çekmek için günün uygun saatinin ve mevsimin seçilmesi değişik doğal ışık kaynaklarının mimari fotografa etkileri
4) Görüntüyü oluşturma En uygun görüş noktası ve açıyı belirleme Yüksek veya uzun yapılarda perspektif oluşturan çizgilerin kayar objektivlerle düzeltilmesi Perspektifi dijita metodlarla düzeltme
5) Yapının içinde çekilen mimari fotograflar Doğal ve yapay ışığın kullanılması Değişik spektrumlardaki ışıkların dengelenmesi
6) Yaratıcı mimari fotograf teknikleri Yapıların panoramik fotografları Gece çekilen mimari fotograflar İnsan ölçeğinin kullanılması
7) Farklı Kontrast içeren sahnelerden kaçınılması Çok yüksek veya çok uzun yapılar Sınırlı ve çok yakın bakış noktaları
8) Mimari Fotografcılıkta dijital calışma akışı Sensor tipi ve boyutu Hafıza Kartları Raw dosya tipleri Renk ve ışık dengelemesi Görüntü düzeltme programları
9) Aydınlatma Işığın temel Karakteristikleri Gün Işığı Flaş, Flaş senkronizasyonu Flaşın yaratıcı Kullanımı
10) Siyah&Beyaz Fotografcılık Basit şekiller ve ışığın etkisi Güçlü grafik sunum için monochromun kullanımı Filmler Filtreler
11) Dijital Fotografcılık Dijital Teknoloji ve Fotografcılık Dijital kameraların özellikleri Sensor boyutu ve odak uzaklığı arasındaki ilişki
12) dijital görüntü Kalitesi Çözünürlük, Pixel, CCD, CMOS sensorler
13) Görüntü düzeltme Programları Photoshop, Tarayıcılar Dijital görüntülerin saklanması
14) Saha Çalışması Belli bir temanın yorumlanması Fiziksel çevrenin fotograf olarak belgelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architectural Photography
Julıus Schulman
Taschen books

Interıour Architectural Photography
Michael Harris
Focal Press

Digital Photography Handbook
Tom Ang
DK Publishing
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 20 % 15
Uygulama 2 % 0
Arazi Çalışması 4 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 80
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 80

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 5 10
Uygulama 2 2 4
Arazi Çalışması 3 5 15
Proje 2 5 10
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 11 11
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek