ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3905 | Mimari Fotoraf II | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. AYŞE EDA ADIGUZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Mimarlık Fakültesi öğrencilerine, gelecekte mesleklerinde de kullanabilecekleri Mimari Fotografcılığın temel prensiplerinin öğretilmesidir. Aynı zamanda dijital teknolojinin değişik olanaklarının fotoğrafcılıkta kullanımına da ağırlık verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler fotografcılığın değişik türlerinin mimarlıkta kullanımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Başarılı bir mimari fotograf çekebilmek için gerekli olan ekipman ve aydınlatma teknikleri hakkında da genel bir bigi edineceklerdir. Aynı zamanda dijital teknolojiyi çektikleri fotografların manüpulasyonunda kullanmayı da öğreneceklerdir. |
1.Fotografcılığın mimarlıkta kullanımı 2.Mimari fotografcılıkta kullanılan kamera tipleri 3.Doğal Işık 4.Görüntüyü Oluşturma 5.İç mekanların mimari fotografı 6.Yaratıcı Mimari fotografcılık teknikleri 7.Mimari fotografcılıkta karşılaşın yorumlanması(Saha çalışması)ılan sorunların çözümü 8.Mimari fotografcılıkta dijital çalışma akışı 9.Aydınlatma 10.Siyah&Beyaz Fotografcılık 11.Dijital Fotografcılık 12.Çözünürlük, Pixel ve sensörler 13.Görüntü Manipulasyonu 14.Belli bir teman |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fotografcılığın mimaride kullanımı Kentsel Yaşamın kaydedilmesi İnşaat sürecinin dokumentasyonu Fotografcılığın reklam ve gayri menkul sektorlerinde kullanımı Mimari değerlerin fotograf ile yansıtılması | |
2) | Mimari fotograf için uygun kamera tipleri Mimari fotografcılıkta değişik objektiv türleri | |
3) | Doğal ışığın değerlendirilmesi ve kullanılması Binaların dışının fotografını çekmek için günün uygun saatinin ve mevsimin seçilmesi değişik doğal ışık kaynaklarının mimari fotografa etkileri | |
4) | Görüntüyü oluşturma En uygun görüş noktası ve açıyı belirleme Yüksek veya uzun yapılarda perspektif oluşturan çizgilerin kayar objektivlerle düzeltilmesi Perspektifi dijita metodlarla düzeltme | |
5) | Yapının içinde çekilen mimari fotograflar Doğal ve yapay ışığın kullanılması Değişik spektrumlardaki ışıkların dengelenmesi | |
6) | Yaratıcı mimari fotograf teknikleri Yapıların panoramik fotografları Gece çekilen mimari fotograflar İnsan ölçeğinin kullanılması | |
7) | Farklı Kontrast içeren sahnelerden kaçınılması Çok yüksek veya çok uzun yapılar Sınırlı ve çok yakın bakış noktaları | |
8) | Mimari Fotografcılıkta dijital calışma akışı Sensor tipi ve boyutu Hafıza Kartları Raw dosya tipleri Renk ve ışık dengelemesi Görüntü düzeltme programları | |
9) | Aydınlatma Işığın temel Karakteristikleri Gün Işığı Flaş, Flaş senkronizasyonu Flaşın yaratıcı Kullanımı | |
10) | Siyah&Beyaz Fotografcılık Basit şekiller ve ışığın etkisi Güçlü grafik sunum için monochromun kullanımı Filmler Filtreler | |
11) | Dijital Fotografcılık Dijital Teknoloji ve Fotografcılık Dijital kameraların özellikleri Sensor boyutu ve odak uzaklığı arasındaki ilişki | |
12) | dijital görüntü Kalitesi Çözünürlük, Pixel, CCD, CMOS sensorler | |
13) | Görüntü düzeltme Programları Photoshop, Tarayıcılar Dijital görüntülerin saklanması | |
14) | Saha Çalışması Belli bir temanın yorumlanması Fiziksel çevrenin fotograf olarak belgelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Architectural Photography Julıus Schulman Taschen books Interıour Architectural Photography Michael Harris Focal Press Digital Photography Handbook Tom Ang DK Publishing |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 20 | % 15 |
Uygulama | 2 | % 0 |
Arazi Çalışması | 4 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 80 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 80 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Proje | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 11 | 11 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |