ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC2946 Hesaplamalı Tasarım Bahar 1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders üç boyutlu geometrik modelleme teknikleriyle mimari yapı ve formların oluşturulmasını hedeflemektedir. Daha önceki derslerde öğrenilen temel iki boyutlu modelleme yöntemleri üzerine Spline, Nurbs ve Polygon modelleme yöntemleri ve görselleştirme bilgisi eklenecektir. Derste öğrencilerin üç boyutlu ortamda tasarım amaçlı çalışmaları ve serbest formlarla etkileşimleri teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- 2B ve 3B geometrik modellemeye ait önemli bileşenler ve çalışma prensiplerini anlamak
- Spline, Nurbs ve Polygon modelleme biçimlerini öğrenmek ve mimari işlemlerde uygulamak
- 2B ve 3B modelleme ortamları arasında dosya alışverişi gerçekleştirmek
- 2B mimari temsillerden 3B modeller meydana getirmek
- 3D ortamda tasarım alternatifler araştırmak ve serbest biçimler oluşturmak
- 3B gerçekçi görselleştirmeye ait bileşenleri anlamak

Dersin İçeriği

Geometrik modelleme, 2B geometrik modellerin 3B geometrik modelleme ortamlarına aktarımı, 3B transformasyon ve Boolean işlemleri, Primitive, Spline ve Nurbs tabanlı modelleme, Mimari poligon modelleme, 3B modelleme ortamlarında mimari tasarım, 3B gerçekçi görselleştirmeye giriş

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geometrik modelleme kavramı / 2B ve 3B modelleme / 3B modelleme arayüz ve elemanları
2) Daha önceki derslerde öğrencilen 2B çizim ve düzenleme komutlarının gözden geçirilmesi
3) Mimari plan, kesit ve cephelerin oluşturulması
4) 3D primitif geometrileri ile çalışma, transformasyon ve Boolean işlemleri #1 . hafta / 1. Ödevin duyusu
5) 3D primitif geometrileri ile çalışma / Transformasyon ve Boolean işlemleri #2
6) Spline ve Nurbs Modelleme #1
7) Spline ve Nurbs Modelleme #2
8) Poligon Modelleme #1 / 2. Ödevin duyurulması
9) Poligon Modelleme #2
10) Ara Sınav
11) Üç boyutlu ortama dışarıdan 2B çizim alımı / İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #1 / Final ödevinin duyurulması
12) İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #2 / 3B mimari kütüphane elemanlarının kullanılması
13) Vray ile Görselleştirme #1
14) Vray ile Görselleştirme #2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - The "www.sayisalmimar.com" web site for course announcement and some course materails and links

- The "students.autodesk.com" web site for downloading and obtaining software and related tutorials
Diğer Kaynaklar: - Markus Kulho, Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, Focal Press, 2010.

- 3D Modeling & Surfacing, Bill Fleming, Morgan Kaufman, 1999

-Digital Design Media, William J. Mitchell, Malcolm McCullough, Van Nostrand Reinhold, 1991.

-Digital 3D Design, Simon Danaher, Watson-Guphill Publications, 2004.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Laboratuar 3 % 15
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 3 1 3
Ödevler 3 9 27
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek