Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Geometrik modelleme kavramı / 2B ve 3B modelleme / 3B modelleme arayüz ve elemanları |
|
2) |
Daha önceki derslerde öğrencilen 2B çizim ve düzenleme komutlarının gözden geçirilmesi |
|
3) |
Mimari plan, kesit ve cephelerin oluşturulması |
|
4) |
3D primitif geometrileri ile çalışma, transformasyon ve Boolean işlemleri #1 . hafta / 1. Ödevin duyusu |
|
5) |
3D primitif geometrileri ile çalışma / Transformasyon ve Boolean işlemleri #2
|
|
6) |
Spline ve Nurbs Modelleme #1 |
|
7) |
Spline ve Nurbs Modelleme #2 |
|
8) |
Poligon Modelleme #1 / 2. Ödevin duyurulması
|
|
9) |
Poligon Modelleme #2 |
|
10) |
Ara Sınav |
|
11) |
Üç boyutlu ortama dışarıdan 2B çizim alımı / İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #1 / Final ödevinin duyurulması |
|
12) |
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #2 / 3B mimari kütüphane elemanlarının kullanılması
|
|
13) |
Vray ile Görselleştirme #1 |
|
14) |
Vray ile Görselleştirme #2 |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- The "www.sayisalmimar.com" web site for course announcement and some course materails and links
- The "students.autodesk.com" web site for downloading and obtaining software and related tutorials
|
Diğer Kaynaklar: |
- Markus Kulho, Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, Focal Press, 2010.
- 3D Modeling & Surfacing, Bill Fleming, Morgan Kaufman, 1999
-Digital Design Media, William J. Mitchell, Malcolm McCullough, Van Nostrand Reinhold, 1991.
-Digital 3D Design, Simon Danaher, Watson-Guphill Publications, 2004. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|