Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Geometrik modelleme kavramı / 2B ve 3B modelleme / 3B modelleme arayüz ve elemanları |
|
2) |
Daha önceki derslerde öğrencilen 2B çizim ve düzenleme komutlarının gözden geçirilmesi |
|
3) |
Mimari plan, kesit ve cephelerin oluşturulması |
|
4) |
3D primitif geometrileri ile çalışma, transformasyon ve Boolean işlemleri #1 . hafta / 1. Ödevin duyusu |
|
5) |
3D primitif geometrileri ile çalışma / Transformasyon ve Boolean işlemleri #2
|
|
6) |
Spline ve Nurbs Modelleme #1 |
|
7) |
Spline ve Nurbs Modelleme #2 |
|
8) |
Poligon Modelleme #1 / 2. Ödevin duyurulması
|
|
9) |
Poligon Modelleme #2 |
|
10) |
Ara Sınav |
|
11) |
Üç boyutlu ortama dışarıdan 2B çizim alımı / İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #1 / Final ödevinin duyurulması |
|
12) |
İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #2 / 3B mimari kütüphane elemanlarının kullanılması
|
|
13) |
Vray ile Görselleştirme #1 |
|
14) |
Vray ile Görselleştirme #2 |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- The "www.sayisalmimar.com" web site for course announcement and some course materails and links
- The "students.autodesk.com" web site for downloading and obtaining software and related tutorials
|
Diğer Kaynaklar: |
- Markus Kulho, Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, Focal Press, 2010.
- 3D Modeling & Surfacing, Bill Fleming, Morgan Kaufman, 1999
-Digital Design Media, William J. Mitchell, Malcolm McCullough, Van Nostrand Reinhold, 1991.
-Digital 3D Design, Simon Danaher, Watson-Guphill Publications, 2004. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|