MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC1023 | Mimarlık Kültürüne Giriş | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı mimari tasarımın prensipleri, yapım, malzeme ve bağlamı içeren mimarlık kültürü hakkında bilinçlenme yaratmaktır. Kültür içinde yeşeren düşüncelerle şekillenen mekan, biçim, teknoloji ve yapı malzemeleri vurgulanacak noktalardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler şunları yapabilecektir: 1.Mimari tasarımın temel kavramlarını anlamak 2.Mimarlık terminolojisini mimarlık dersine uygun şekilde toparlayabilme becerisini kazanmak. 3. Bir meslek olarak mimarlığın sosyal ve disiplinler arası bağlamını anlamak. 4.Bir proje tasarımında toprak, topoğrafya, bitki örtüsü ve su havzası gibi arazi özelliklerini ve bağlamı anlamak. 5.Mimari tasarımın temel kavramlarını kullanarak bir mimari eseri analiz edebilmek |
Ders, mimarlık prensiplerini bağlamında mimarlık, mimarlık kültürü nedir sorularını tartışır. Bu derste uygulanan öğrenme yöntemleri ve teknikleri şunlardır: Örnek olay inceleme İşbirliğine dayalı öğrenme Bireysel çalışma Ders anlatımı Gözlem Tartışma Gezi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Başlangıç/Scope of the course | |
2) | Tartışma: Mimarlık Nedir? | |
3) | Mimarlık Tarih ve Kuramı/Meslek olarak Mimarlık/İletişim araçları | |
4) | Mimarlık/Mekan/Strüktür/Zarf | |
5) | Mimarlık/Geometri | |
6) | Biçim ve Düzen | |
7) | Estetik/Mimarlıkta Oran ve Ölçek | |
8) | Arasınav | |
9) | Mekan ve Işık | |
10) | Mimarlık ve İşlev | |
11) | Mimarlık ve Hareket/Sirkülasyon/Promönat | |
12) | Mimarlık/Strüktür/Yapı malzemesi | |
13) | Mimarlık/ Bağlam | |
14) | Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | NA |
Diğer Kaynaklar: | -Arnhime R., Dynamics of Architectural Form, Berkeley, 1977 -Baker G.H., Design Strategies in Architecture.An Analysis of Form,VNR, New York, 1996 -Burden E., Elements of Architectural Design: A Visual Resource, VNR, New York, 1995 -Ching F., Architecture: Form Space and Order, VNR, New York, 1996 -Ching F., Interior Design, VNR, NY, 1987. -Clark R., Presidents in Architecture, VNR,NY, 1985. -Conway H., Understanding Architecture, Routledge, London, 1994. -Giedion S., Space, Time and Architecture, Harvard U Press, 1982. -Farrelly, L., The Fundamentals of Architecture, Academia, Singapore, 2007 -Farrelly, L. (Construction +Materiality/AVA Publishing) Yapım + Malzeme, Literatür, İstanbul,2012 -Kuban D., Mimarlık Kavramları, Yem Yayın, 4. Baskı, İstanbul, 1992. -Palmer J., Dodson M., Design and Aesthetics, Routledge, NY, 1996 -Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, The MIT Press,Cambridge, 1982. -Rapoport, A., House Form and Culture,Prentice Hall NJ, 1969 -Rudofsky, B., The Prodigious Builders, HBJ,USA, 1977 -Smithies K.W., Principles of Design in Architecture, VNR, New York, 1981 -Soygeniş, S., Mimarlık- Düşünmek, Düşlemek, Yapı Yayın, İstanbul, 2006 -Soygeniş,S.,M., İstanbul-An Urban Commentary, Birsen Yayın, Istanbul, 2006 -Unwin S., Analysing Architecture, Routledge, New York, 1997 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 5 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 16 |
Proje | 3 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |