ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENV3995 | Yaz Stajı I | Güz | 0 | 0 | 0 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ESER ÖKTEN |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÜMMÜGÜLSÜM ALYÜZ ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üyesi ÖMER LÜTFİ UYANIK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yaz stajı akademik eğitim ile profesyonel çalışma hayatı arasındaki köprüyü oluşturmayı amaçlamaktadır. İlk yaz stajının amacı öğrencilere dört hafta boyunca çevre mühendisliği uygulamalarını laboratuvarda gözlemleme fırsatı vermek, sınıfta öğrenilen konseptleri gerçek hayatta uygulama fırsatı yakalamak, öğrencilere zaman-kısıtlı projelerde görevle vererek çalışma ortamına girmesini sağlamak, ve öğrencilere profesyonel kariyerlerinde faydalı olacak sosyal ağı oluşturacak bir platform sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenim sırasındaki dersler ile endüstri veya işyerinin işletme şeklini kullanılan teknoloji ve prosesler bazında karşılaştırır. 2. Çevre mühendisliği laboratuvar sistemlerini ve standartlarını tanımlar. 3. Çevre mühendisliği laboratuvar uygulamalarını seçer. 4. Çevre mühendisliğini bir uzmanlık alanı olarak tanımlar. 5. Çevre mühendisliği terminolojisini kullanır. 6. Gözlemlere ve yapılan işlere dayanarak bir rapor hazırlar. 7. Çevre mühendisliği laboratuvarındaki ekipmanları tanır ve kullanır. |
Öğrenciler Çevre Mühendisliği alanında faaliyet gösteren bir laboratuvarda yaz aylarında 20 iş günü staj yapmalıdır. Yaz stajı temel bir mühendislik stajıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Laboratuvar ekipmanları ve uygulanan yöntemlerin tanıtılması | Laboratuvar stajı yapmak üzere başvuru işlemlerini tamamlamak |
2) | Laboratuvardaki projeler veya uygulamalar tarif edilir | |
3) | Analiz yöntemleri irdelenir | |
4) | Laboratuvarda deneylere katılım ve yapma | Rapor formatını alarak rapor üzerinde çalışmaya başlamak |
Ders Notları / Kitaplar: | Kütüphane veritabanları-Library databases |
Diğer Kaynaklar: | Kütüphane veritabanları-Library databases |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 20 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Derse Özgü Staj | 4 | 120 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çevre Mühendisliği disiplini tarafından küresel, sosyal ve çevresel konularda sunulan çözüm önerilerinin çevresel etkilerini anlamak ve çok yönlü değerlendirmek için gereken kapsamlı eğitim ve bilgi birikimini oluşturmak. | 4 |
2) | Çevre Mühendisliği'nin ilgi alanlarına giren mühendislik problemlerinin çözümü, modern mühendislik teknikleri, yetenekleri ve araçları ile biyoloji, kimya, fizik, matematik, istatistik temel kavramlarını birleştirerek çevresel sistemleri değerlendirebilmek. | 5 |
3) | Belirlenmiş performans, maliyet, zaman, güvenlik ve kalite gereklilikleri ile birlikte hedefleri karşılamak üzere gerek mühendislik yaklaşımıyla çözümlenen sistemlerin gerekse doğal sistemlerin, özellikle planlama, bütüncül tasarım, uygulama ve işletme adımlarını da kapsayacak şekilde, Çevre Mühendisliği'ne dair sorunlarını tespit edebilmek, ve bu sorunlara çözüm üretebilmek. | 4 |
4) | Hava, su ve toprak sistemlerini analiz etmek üzere çalışmalar kurgulamak ve gerçekleştirmek, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan verileri kullanarak çevre sağlığı üzerindeki etkileri belirleyebilmek. | 5 |
5) | Teknik konuları sözlü ve yazılı makale/raporlarla ifade edebilmek, önerilen çözümleri gerektiğinde teknik çizimlerle detaylı olarak anlatabilmek. | 3 |
6) | Modern araştırma teknik ve yöntemlerinin öğrenilerek gerekli bilgilere veritabanları, kütüphaneler ve diğer kaynakları kullanarak ulaşabilmek. | 3 |
7) | Avrupa İleri Düzey Bilgisayar Kullanım Lisans programı düzeyinde bilgisayar kullanabilmek, bu becerinin Çevre Mühendisliğinde kullanılabilecek diğer yazılım programlarıyla bütünleştirebilmek. | 4 |
8) | Bireysel veya çok-disiplinli takım çalışmalarını yürütebilmek üzere Avrupa Dil Kurumu tarafından onaylanan B1 seviyesi yabancı dil becerisine sahip olmak. | 3 |
9) | Profesyonel, sosyal ve etik sorumlulukların farkında olmak. | 4 |
10) | Çevre Mühendisliğinde girişimcilik ve yenilik kavramlarının farkında olmak ve benimsemek. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek ve bu kavrama açık olmak | 4 |
12) | Çevre Mühendisliği faaliyet alanlarında devlet kurumlarının ve özel kuruluşların fonksiyonlarını ve sorumluluklarını kavramak. | 5 |