Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel mühendislik kavramları: Genel mühendislik etiği dahilinde mühendislerin görev ve sorumlulukları |
- |
2) |
Sistem Tanımı: Sistem, çevre, girdi ve çıktı kavramlarının tanımlanması |
- |
3) |
Temel Bilimsel Birimler: SI ve İngiliz birim sistemleri, birim çevrimleri |
- |
4) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Alt sistemlerin birbiriyle etkileşimi, temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
5) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
6) |
Geleneksel Enerji Kaynakları: Petrol, doğal gaz, kömür |
- |
7) |
Alternatif Enerji Kaynakları: Hidrojen enerjisi, yakıt pilleri, nükleer enerji |
- |
8) |
Yenilenebilir Enerji: Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyoenerji |
- |
9) |
Enerji Sistemleri Mühendislerinin Günümüz Dünyasındaki ve Gelecekteki Rolü: Enerji sistemleri mühendisliğinin çalışma alanları, enerji sistemleri mühendisliğinde güncel ve gelecekteki eğilimler |
- |
10) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
11) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
12) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
- |
16) |
Final sınavına hazırlık |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, |
|
2) |
21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, |
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, |
|
5) |
İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, |
|
8) |
İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |
|