AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE1001 Enerji Sistemleri Mühendisliğine Giriş Bahar 2 0 2 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NEZİHE YILDIRAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Geçerli değildir.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, 1. sınıftaki Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü öğrencilerini temel enerji dönüşüm teknolojileri hakkında eğitmek ve de gelecekteki görev ve sorumlulukları hakkında bilgilendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Mühendislerin mesleki görev ve sorumluluklarının temellerini tanımak
II. Sistem, çevre, girdi ve çıktı gibi temel mühendislik kavramlarını tanımlamak
III. Evrensel olarak kabul görmüş temel mühendislik birimlerini özet olarak aktarmak
IV. Enerji dönüşüm süreçlerinin temellerini açıklamak.
V. Enerji kaynaklarını geleneksel ve yenilenebilir olarak sınıflandırmak
VI. Enerji sistemleri mühendislerinin günümüzdeki ve gelecekteki rolünü tartışmak

Dersin İçeriği

Temel mühendislik kavramları, sistem tanımı, temel bilimsel birimler, enerji kavramı, enerji dönüşümlerinin blok şeması yaklaşımı ile gösterimi, geleneksel enerji kaynakları, alternatif enerji kaynakları, yenilenebilir enerji, enerji sistemleri mühendislerinin bugünün dünyasında ve gelecekteki rolü

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel mühendislik kavramları: Genel mühendislik etiği dahilinde mühendislerin görev ve sorumlulukları -
2) Sistem Tanımı: Sistem, çevre, girdi ve çıktı kavramlarının tanımlanması -
3) Temel Bilimsel Birimler: SI ve İngiliz birim sistemleri, birim çevrimleri -
4) Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Alt sistemlerin birbiriyle etkileşimi, temel enerji dönüşüm süreçleri -
5) Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Temel enerji dönüşüm süreçleri -
6) Geleneksel Enerji Kaynakları: Petrol, doğal gaz, kömür -
7) Alternatif Enerji Kaynakları: Hidrojen enerjisi, yakıt pilleri, nükleer enerji -
8) Yenilenebilir Enerji: Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyoenerji -
9) Enerji Sistemleri Mühendislerinin Günümüz Dünyasındaki ve Gelecekteki Rolü: Enerji sistemleri mühendisliğinin çalışma alanları, enerji sistemleri mühendisliğinde güncel ve gelecekteki eğilimler -
10) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
11) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
12) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
13) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
14) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
15) Final sınavına hazırlık -
16) Final sınavına hazırlık -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.

Lecture notes will be provided by the lecturer.
Diğer Kaynaklar: “Energy Systems Engineering – Evaluation and Implementation”, Francis M.Vanek & Louis D. Albright (2008)
ISBN-10: 0071495932

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Sunum / Seminer 5 10
Final 1 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4