Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel mühendislik kavramları: Genel mühendislik etiği dahilinde mühendislerin görev ve sorumlulukları |
- |
2) |
Sistem Tanımı: Sistem, çevre, girdi ve çıktı kavramlarının tanımlanması |
- |
3) |
Temel Bilimsel Birimler: SI ve İngiliz birim sistemleri, birim çevrimleri |
- |
4) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Alt sistemlerin birbiriyle etkileşimi, temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
5) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
6) |
Geleneksel Enerji Kaynakları: Petrol, doğal gaz, kömür |
- |
7) |
Alternatif Enerji Kaynakları: Hidrojen enerjisi, yakıt pilleri, nükleer enerji |
- |
8) |
Yenilenebilir Enerji: Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyoenerji |
- |
9) |
Enerji Sistemleri Mühendislerinin Günümüz Dünyasındaki ve Gelecekteki Rolü: Enerji sistemleri mühendisliğinin çalışma alanları, enerji sistemleri mühendisliğinde güncel ve gelecekteki eğilimler |
- |
10) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
11) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
12) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
- |
16) |
Final sınavına hazırlık |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; |
|
2) |
...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; |
|
3) |
...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; |
4 |
4) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; |
4 |
5) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; |
4 |
6) |
...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; |
3 |
7) |
...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; |
3 |
8) |
...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; |
3 |
9) |
...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. |
4 |