SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4932 | Yazılım Mühendisliğine Özel Konular II | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Yazılım mühendisliğinde güncel teknik gelişmeler ile web tabanlı uygulama mimarilerinde gelişmiş tasarım gibi çeşitli konularda çalışılması. Kurumsal sistemler ve bunların çözüm teknikleri ile yazılım mühendisliği kavramları uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hizmet odaklı tasarımı anlatır 2. WSDL dili temellerini tanımlar 3. SOAP dili temellerini tanımlar 4. Hizmet tasarım standartlarını analiz eder 5. SOA bileşimini tanımlar 6. Varlık merkezli tasarım analiz eder 7. Uygulama hizmet tasarımı analiz eder 8. Görev merkezli tasarım analiz eder 9. SOA platformu desteğini anlatır |
Dersin içeriği servis odaklı tasarım tanıtımı, wsdl ile ilgili xml şeması temelleri, wsdl dil temelleri, soap dil temelleri, servis arayüz tasarım araçları, servis odaklı tasarım kompozisyon kılavuzu, servis tasarım standartları ve önkoşullar, varlık-merkezli iş hizmet tasarımı, uygulama hizmet tasarımı, görev merkezli iş hizmet tasarımı ve kılavuzu, j2ee ve .net'te soa desteği, soa durum çalışmaları konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Servis Odaklı Tasarım Tanıtımı | |
2) | WSDL ile İlgili XML Şeması Temelleri | |
3) | WSDL Dil Temelleri | |
4) | SOAP Dil Temelleri | |
5) | Servis Arayüz Tasarım Araçları | |
6) | Servis Odaklı Tasarım Kompozisyon Kılavuzu | |
7) | Servis Odaklı Tasarım Kompozisyon Kılavuzu / Arasınav I | |
8) | Servis Tasarım Standartları ve Önkoşullar | |
9) | Varlık-merkezli İş Hizmet Tasarımı | |
10) | Uygulama Hizmet Tasarımı | |
11) | Görev merkezli İş Hizmet Tasarımı ve Kılavuzu | |
12) | Görev merkezli İş Hizmet Tasarımı ve Kılavuzu / Arasınav II | |
13) | J2EE ve .NET'te SOA Desteği | |
14) | SOA Durum Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Service-Oriented Architecture (SOA): Concepts, Technology, and Design, Thomas Erl 978-0131858589 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 14 | 28 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |