İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4931 | Yazılım Mühendisliğine Özel Konular I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Yazılım mühendisliğinde güncel teknik gelişmeler ile gelişmiş tasarım desenleri gibi çeşitli konularının incelenmesi. Kurumsal sistemler ve bu sistemlerin çözüm teknikleri ile yazılım mühendisliği kavramları uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. SOA temellerini anlatır 2. SOA zaman çizelgesini anlatır 3. Web hizmetleri çerçevesini analiz eder 4. SOA ilkelerini tanımlar 5. SOA katmanlarını analiz eder 6. SOA yaşam döngüsü safhalarını analiz eder 7. Servis analizini tanımlar 8. Hizmet modellemeyi tanımlar 9. Hizmet odaklı tasarımı analiz eder |
Dersin içeriği servis odaklı mimari (soa) tanıtımı, soa evrimi, web hizmetleri çerçevesi, web hizmetleri ve çağdaş soa, hizmet oryantasyon ilkeleri, soa uygulama ve iş hizmet katmanları, soa planlama hizmet katmanı ve agnostik hizmetleri, soa teslimat yaşam döngüsü aşamaları, servis odaklı analiz, servis modelleme, servis odaklı tasarım, wsdl konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Servis Odaklı Mimari (SOA) Tanıtımı | |
2) | SOA Evrimi | |
3) | Web Hizmetleri Çerçevesi | |
4) | Web Hizmetleri ve Çağdaş SOA | |
5) | Hizmet Oryantasyon İlkeleri | |
6) | SOA Uygulama ve İş Hizmet Katmanları | |
7) | SOA Uygulamaları / Arasınav I | |
8) | SOA Plalama Hizme Katmanı ve Agnostik Hizmetleri | |
9) | SOA Teslimat Yaşam Döngüsü Aşamaları | |
10) | Servis Odaklı Analiz | |
11) | Servis modelleme | |
12) | Servis Modelleme / Arasınav II | |
13) | Servis Odaklı Tasarım | |
14) | WSDL |
Ders Notları / Kitaplar: | Service-Oriented Architecture (SOA): Concepts, Technology, and Design, Thomas Erl 978-0131858589 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 14 | 28 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |