ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4531 | Unix Programlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, grep, awk ve sed gibi çeşitli araçlar yardımı ile UNIX ve UNIX tabanlı işletim sistemlerinde sistem programlama için BASH scriptleri geliştirme yeteneğine sahip olacak. Ders aynı zamanda öğrencilere soket programlama, manuel yazımı ve paket oluşturma gibi diğer UNIX programlama bilgilerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşletim sistemleri ve UNIX'in temel kavram ve kategorilerini tanımlar 2. Unix'in temel komutlarını kullanır 3. Grep, awk ve sed kavramlarını açıklar 4. Unix ve kabuk çevrenin ve Unix'te kabuk programlamanın temellerini tanımlar 5. Döngüler, Bash'in kontrol yapıları ve Bash sayesinde programlama scriptleri ile sistem geliştirme gibi temel yapıları tanımlar 6. Unix ortamında Makefile hazırlar 7. Gnome programlama temellerini tanımlar 8. RPM paketlerini oluşturur 9. Manuel sayfalarını hazırlar 10. Soket programlama esaslarını belirler |
Dersin içeriği unix komutları, grep ailesi, awk tanıtımı, sed tanıtımı, çevre ve kabuk değişkenleri, kabuk (bash) programlama, makefile yazımı, gnome programlama, rpm paketleri oluşturma, yardım sayfası yazımı, soketler konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Unix Komutları | |
3) | Grep Ailesi | |
4) | Awk Tanıtımı | |
5) | Sed Tanıtımı | |
6) | Çevre ve Shell Değişkenleri | |
7) | Shell (BASH) Programlama | |
8) | Shell (BASH) Programlama | |
9) | Shell (BASH) Programlama | |
10) | Makefile Yazımı | |
11) | Gnome Programlama | |
12) | RPM Paketleri oluşturma | |
13) | Manuel Sayfa Yazımı | |
14) | Soketler |
Ders Notları / Kitaplar: | Neil Matthew and Richard Stones, Beginning Linux Programming, Wiley, 2008, ISBN 13: 978-0-470-14762-7 David Tansley, Linux & Unix Shell Programming, Addison-Wesley, 2000, ISBN 10: 0-201-67472-6 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 3 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |