ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4531 Unix Programlama Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Öğrenciler, grep, awk ve sed gibi çeşitli araçlar yardımı ile UNIX ve UNIX tabanlı işletim sistemlerinde sistem programlama için BASH scriptleri geliştirme yeteneğine sahip olacak. Ders aynı zamanda öğrencilere soket programlama, manuel yazımı ve paket oluşturma gibi diğer UNIX programlama bilgilerini sağlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İşletim sistemleri ve UNIX'in temel kavram ve kategorilerini tanımlar
2. Unix'in temel komutlarını kullanır
3. Grep, awk ve sed kavramlarını açıklar
4. Unix ve kabuk çevrenin ve Unix'te kabuk programlamanın temellerini tanımlar
5. Döngüler, Bash'in kontrol yapıları ve Bash sayesinde programlama scriptleri ile sistem geliştirme gibi temel yapıları tanımlar
6. Unix ortamında Makefile hazırlar
7. Gnome programlama temellerini tanımlar
8. RPM paketlerini oluşturur
9. Manuel sayfalarını hazırlar
10. Soket programlama esaslarını belirler

Dersin İçeriği

Dersin içeriği unix komutları, grep ailesi, awk tanıtımı, sed tanıtımı, çevre ve kabuk değişkenleri, kabuk (bash) programlama, makefile yazımı, gnome programlama, rpm paketleri oluşturma, yardım sayfası yazımı, soketler konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Unix Komutları
3) Grep Ailesi
4) Awk Tanıtımı
5) Sed Tanıtımı
6) Çevre ve Shell Değişkenleri
7) Shell (BASH) Programlama
8) Shell (BASH) Programlama
9) Shell (BASH) Programlama
10) Makefile Yazımı
11) Gnome Programlama
12) RPM Paketleri oluşturma
13) Manuel Sayfa Yazımı
14) Soketler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Neil Matthew and Richard Stones, Beginning Linux Programming, Wiley, 2008, ISBN 13: 978-0-470-14762-7

David Tansley, Linux & Unix Shell Programming, Addison-Wesley, 2000, ISBN 10: 0-201-67472-6
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 5 15
Ödevler 1 8 8
Küçük Sınavlar 5 3 15
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek