FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4531 | Unix Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, grep, awk ve sed gibi çeşitli araçlar yardımı ile UNIX ve UNIX tabanlı işletim sistemlerinde sistem programlama için BASH scriptleri geliştirme yeteneğine sahip olacak. Ders aynı zamanda öğrencilere soket programlama, manuel yazımı ve paket oluşturma gibi diğer UNIX programlama bilgilerini sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşletim sistemleri ve UNIX'in temel kavram ve kategorilerini tanımlar 2. Unix'in temel komutlarını kullanır 3. Grep, awk ve sed kavramlarını açıklar 4. Unix ve kabuk çevrenin ve Unix'te kabuk programlamanın temellerini tanımlar 5. Döngüler, Bash'in kontrol yapıları ve Bash sayesinde programlama scriptleri ile sistem geliştirme gibi temel yapıları tanımlar 6. Unix ortamında Makefile hazırlar 7. Gnome programlama temellerini tanımlar 8. RPM paketlerini oluşturur 9. Manuel sayfalarını hazırlar 10. Soket programlama esaslarını belirler |
Dersin içeriği unix komutları, grep ailesi, awk tanıtımı, sed tanıtımı, çevre ve kabuk değişkenleri, kabuk (bash) programlama, makefile yazımı, gnome programlama, rpm paketleri oluşturma, yardım sayfası yazımı, soketler konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Unix Komutları | |
3) | Grep Ailesi | |
4) | Awk Tanıtımı | |
5) | Sed Tanıtımı | |
6) | Çevre ve Shell Değişkenleri | |
7) | Shell (BASH) Programlama | |
8) | Shell (BASH) Programlama | |
9) | Shell (BASH) Programlama | |
10) | Makefile Yazımı | |
11) | Gnome Programlama | |
12) | RPM Paketleri oluşturma | |
13) | Manuel Sayfa Yazımı | |
14) | Soketler |
Ders Notları / Kitaplar: | Neil Matthew and Richard Stones, Beginning Linux Programming, Wiley, 2008, ISBN 13: 978-0-470-14762-7 David Tansley, Linux & Unix Shell Programming, Addison-Wesley, 2000, ISBN 10: 0-201-67472-6 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |