REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4504 Yönetim Bilişim Sistemleri Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. BARIŞ YÜCE
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencileri organizasyonlarda Bilgi Sistemleri rolünü öğrenmeleri için motive etmektir. Bilgisayar teknolojileri, bilgi geliştirme, bilgi sistemlerinin bilgi ve organizasyon mimarileri için iş organizasyonuna etkisi ile ilgili MIS konuları. Ders, teknik ve yönetsel konuları kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kurumsal bilgi sistemlerini tarif eder
2. Bilgi sistemleri organizasyonlarını tanımlar
3. Ahlaki ve sosyal konularını analiz eder
4. Donanım ve yazılım varlıkları yönetimini analiz eder
5. Veri kaynakları yönetimini analiz eder
6. Bilgi yönetimini tarif eder
7. Karar verme yönetimini uygular
8. Sistemlerin iş değerini tanımlar
9. Bilgi sistemleri güvenlik kontrolünü analiz eder

Dersin İçeriği

Dersin içeriği dijital işletme yönetimi, kurumsal bilgi sistemleri, bilgi sistemleri, organizasyonlar, yönetim ve strateji, dijital firma: elektronik İş ve elektronik ticaret, dijital firmada etik ve sosyal konular, donanım ve yazılım varlıkları yönetimi, veri kaynakları yönetimi, internet ve yeni bilgi teknolojisi altyapısı, dijital firma için bilgi yönetimi, dijital firma için karar verme yönetim artırımı , sistemlerin iş değerini anlama ve değişim yönetimi, bilgi sistemleri güvenliği ve kontrol konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital İşletme Yönetimi
2) Kurumsal Bilgi Sistemleri
3) Bilgi Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim ve Strateji
4) Dijital Firma: Elektronik İş ve Elektronik Ticaret
5) Dijital Firmada Etik ve Sosyal Konular
6) Donanım ve Yazılım Varlıkları Yönetimi
7) Veri Kaynakları Yönetimi
8) Veri Kaynakları Yönetimi / Arasınav I
9) İnternet ve Yeni Bilgi Teknolojisi Altyapısı
10) Dijital Firma için Bilgi Yönetimi
11) Dijital Firma için Karar Verme Yönetim Artırımı
12) Dijital Firma için Karar Verme Yönetim Artırımı / Arasınav II
13) Sistemlerin İş Değernii Anlama ve Değişim Yönetimi
14) Bilgi Sistemleri Güvenliği ve Kontrol

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Laudon, J., Laudon,K., “Management Information Systems”, McGraw Hill, 2008
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 6 18
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 17 17
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2