ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4503 | BT Hizmet Yönetimine Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | IT Hizmetlerinin Temelleri dersi IT Hizmetlerine genel bir bakış sağlar. Konular tam ve toplam bir şirketin IT öğelerinin ve/veya çevresinin yönetimi anlamına gelen kurumsal sistem yönetimini (ESM) içerir. IT hizmetleri, veya ESM, iki sınıflandırma içerir: altyapı yönetimi - ortamdaki IT öğelerinin yönetimi ve sürdürülmesinden sorumlu olan hizmetlerin yönetimi, ve ilişki yönetimi: IT altyapısı ile ilişkili olan müşterileri kapsayan yönetim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilgisayar altyapısı temel kavramlarını tanımlar 2. BT hizmetlerini analiz eder 3. Olay ve hata yönetimini tanımlar 4. Sorun, değişiklik ve yapılandırma yönetimini anlatır 5. Varlık yönetimini analiz eder 6. Güvenliği ve ağ yönetimini tanımlar 7. Depolama, iş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimini tanımlar 8. İş süreci yönetimi temellerini analiz eder 9. İş süreci yönetimi destek altyapısını anlatır |
Dersin içeriği bilgisayar altyapısının temelleri, IT hizmetlerine giriş, olay ve hata yönetimi, problem, değişim ve konfigürasyon yönetimi, varlık yönetimi, güvenlik ve ağ yönetimi, depolama, iş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimi, iş süreci yönetimi temelleri, iş süreci yönetimi destek altyapısı konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Altyapısına Genel Bakış | |
2) | IT Hizmetlerine Giriş | |
3) | Olay ve Hata Yönetimi | |
4) | Problem, Değişim ve Konfigürasyon Yönetimi | |
5) | Varlık Yönetimi | |
6) | Güvenlik ve Ağ Yönetimi | |
7) | Depolama, İş yükü, Yedekleme ve Kurtarma Yönetimi | |
8) | Depolama, İş yükü, Yedekleme ve Kurtarma Yönetimi / Arasınav I | |
9) | İş Süreci Yönetimi Temelleri | |
10) | İş Süreci Yönetimi Destek Altyapısı | |
11) | Durum Çalışması Sunumları | |
12) | Durum Çalışması Sunumları / Arasınav II | |
13) | Durum Çalışması Sunumları | |
14) | Proje Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Rob Addy, Effective IT Service Management: To ITIL and Beyond, Springer OGC- ITIL v3 references library– Service Design, Transition, Operation, Strategy, Continual Service Improvement. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 3 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |