ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4503 BT Hizmet Yönetimine Giriş Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: IT Hizmetlerinin Temelleri dersi IT Hizmetlerine genel bir bakış sağlar. Konular tam ve toplam bir şirketin IT öğelerinin ve/veya çevresinin yönetimi anlamına gelen kurumsal sistem yönetimini (ESM) içerir. IT hizmetleri, veya ESM, iki sınıflandırma içerir: altyapı yönetimi - ortamdaki IT öğelerinin yönetimi ve sürdürülmesinden sorumlu olan hizmetlerin yönetimi, ve ilişki yönetimi: IT altyapısı ile ilişkili olan müşterileri kapsayan yönetim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilgisayar altyapısı temel kavramlarını tanımlar
2. BT hizmetlerini analiz eder
3. Olay ve hata yönetimini tanımlar
4. Sorun, değişiklik ve yapılandırma yönetimini anlatır
5. Varlık yönetimini analiz eder
6. Güvenliği ve ağ yönetimini tanımlar
7. Depolama, iş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimini tanımlar
8. İş süreci yönetimi temellerini analiz eder
9. İş süreci yönetimi destek altyapısını anlatır

Dersin İçeriği

Dersin içeriği bilgisayar altyapısının temelleri, IT hizmetlerine giriş, olay ve hata yönetimi, problem, değişim ve konfigürasyon yönetimi, varlık yönetimi, güvenlik ve ağ yönetimi, depolama, iş yükü, yedekleme ve kurtarma yönetimi, iş süreci yönetimi temelleri, iş süreci yönetimi destek altyapısı konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Altyapısına Genel Bakış
2) IT Hizmetlerine Giriş
3) Olay ve Hata Yönetimi
4) Problem, Değişim ve Konfigürasyon Yönetimi
5) Varlık Yönetimi
6) Güvenlik ve Ağ Yönetimi
7) Depolama, İş yükü, Yedekleme ve Kurtarma Yönetimi
8) Depolama, İş yükü, Yedekleme ve Kurtarma Yönetimi / Arasınav I
9) İş Süreci Yönetimi Temelleri
10) İş Süreci Yönetimi Destek Altyapısı
11) Durum Çalışması Sunumları
12) Durum Çalışması Sunumları / Arasınav II
13) Durum Çalışması Sunumları
14) Proje Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rob Addy, Effective IT Service Management: To ITIL and Beyond, Springer

OGC- ITIL v3 references library– Service Design, Transition, Operation, Strategy, Continual Service Improvement.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 6 18
Küçük Sınavlar 2 3 6
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 17 17
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek