Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Ders; JSF Temelleri, ad alanları, belge türü tanımları, geçişli stil sayfaları, JSF ifadeleri, XML stil sayfaları, dil dönüşümleri, JSF navigasyon modeli ve bileşen geliştirmeyi kapsar.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri:
Ders anlatımı, okuma, proje, uygulama, bireysel çalışma, problem çözme |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
JavaServer Faces (JSF) mimarisine giriş. |
|
2) |
JSF istek (request) işleme yaşam döngüsünün analiz edilmesi. |
|
3) |
Facelets View Declaration diline giriş. |
|
4) |
Managed Bean objelerinin ve JSF Expression Language dilinin incelenmesi. |
|
5) |
Navigation Model yapısının incelenmesi. |
|
6) |
User Interface Component Model yapısının analiz edilmesi. |
|
7) |
JSF'de veri dönüşümü ve doğrulanmasının incelenmesi. |
|
8) |
JSF / Ara Sınav I |
|
9) |
JSF Event Model yapısının incelenmesi. |
|
10) |
JSF yapısında özel kullanıcı ara birimi bileşenleri oluşturmak. |
|
11) |
JSF ile Ajax'ın kullanımı. |
|
12) |
JSF ile Ajax'ın kullanımı / Ara sınav II |
|
13) |
JSF yapısında kullanıcı ara birimi bulunmayan özel bileşenler oluşturmak. |
|
14) |
JavaServer Faces uygulamalarını güvenli hale getirmek. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|