AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN4406 Web Programlamada Gelişmeler Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders; JSF Temelleri, ad alanları, belge türü tanımları, geçişli stil sayfaları, JSF ifadeleri, XML stil sayfaları, dil dönüşümleri, JSF navigasyon modeli ve bileşen geliştirmeyi kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. JSF ve istek işlemeyi analiz eder
2. Facelets görüş beyanını analiz eder
3. Managed beans ve ifade dilini tanımlar
4. Navigasyon modelini tanımlar
5. Kullanıcı arabirimi bileşeni modelini tanımlar
6. Veri dönüşüm, doğrulama ve olay modelini analiz eder
7. Özel kullanızı arayüzü (UI) bileşeni geliştirir ve Ajax etkileşimlerini analiz eder
8. Kullanıcı arayüzü olmayan özel bileşen geliştirmeyi analiz eder
9. JSF kullanarak güvenli gelişimi tanımlar

Dersin İçeriği

Dersin içeriği javaserver faces temelleri, jsf işleme isteği yaşam döngüsü, facelets profil deklarasyonu dili, managed beans ve jsf ifade dili, navigasyon modeli, kullanıcı arayüzü bileşen modeli, veri dönüştürme ve doğrulama, jsf olay modeli, özel ui bileşenleri tasarlama, jsf ve ajax, arayüzü olmayan özel bileşenler tasarlama, java server faces uygulamaları güvenliği konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) JavaServer Faces (JSF) mimarisine giriş.
2) JSF istek (request) işleme yaşam döngüsünün analiz edilmesi.
3) Facelets View Declaration diline giriş.
4) Managed Bean objelerinin ve JSF Expression Language dilinin incelenmesi.
5) Navigation Model yapısının incelenmesi.
6) User Interface Component Model yapısının analiz edilmesi.
7) JSF'de veri dönüşümü ve doğrulanmasının incelenmesi.
8) JSF / Ara Sınav I
9) JSF Event Model yapısının incelenmesi.
10) JSF yapısında özel kullanıcı ara birimi bileşenleri oluşturmak.
11) JSF ile Ajax'ın kullanımı.
12) JSF ile Ajax'ın kullanımı / Ara sınav II
13) JSF yapısında kullanıcı ara birimi bulunmayan özel bileşenler oluşturmak.
14) JavaServer Faces uygulamalarını güvenli hale getirmek.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 3 9
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 5 2 10
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4