FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4102 | J2ME ile Kablosuz Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | J2ME ve mobil uygulama geliştirme konuları Java 2 Platform, Micro Edition (J2ME) ile Java programlama dili geliştiricileri için ileri seviyede ve yüksek düzeyde tasarlanmış web tabanlı öğretim sağlar. Bu konular, özel durum işleme ve GUI bileşenleri gibi temel Java programlama dili konularını inceleyerek başlar. Daha sonra J2ME Wireless Toolkit 2.x'in yeni özellikleri ve nasıl Mobil Interface Device Profile (MIDP) 2.0 gelişimini desteklediği incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. J2ME ve Java tabanlı kablosuz uygulama geliştirir 2. Belirli bir mobil uygulama sistemi geliştirirken uygun programlama teknoloji ve tekniklerini seçer 3. Mobil uygulama geliştirme standartları, protokolleri ve teknolojileri kavramlarını ifade eder 4. Mobil uygulama sistemlerinin geliştirilmesine yönelik temel sorunları analiz eder |
Dersin içeriği kablosuz programlama temelleri, j2me, j2me geliştirme ortamı, midlet ile olay işleme, midp'de gui tasarımı, midp'de kalıcı depolama, midp'de ağ, kablosuz yazılım tasarım teknikleri, java me & blackberry ile mobil uygulamalar, düşünceler, uygulamalar ve mobil cihazlar (blackberry) için kullanım kılavuzu, blackberry ile gui bileşenleri, blackberry olay işleme konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kablosuz Programlamaya Giriş | |
2) | J2ME'ye Giriş | |
3) | J2ME Geliştirme Ortamı | |
4) | MIDlet ile Olay İşleme | |
5) | MIDP'de GUI Tasarımı | |
6) | MIDP'de Kalıcı Depolama | |
7) | MIDP'de Ağ | |
8) | MIDP / Arasınav | |
9) | Kablosuz Yazılım Tasarım Teknikleri | |
10) | Java ME & BlackBerry ile Mobil Uygulamalar | |
11) | Düşünceler, Uygulamalar ve Mobil Cihazlar (BlackBerry) için Kullanım Kılavuzu | |
12) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm I | |
13) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm II | |
14) | BlackBerry Olay İşleme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |