SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4102 | J2ME ile Kablosuz Programlama | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | J2ME ve mobil uygulama geliştirme konuları Java 2 Platform, Micro Edition (J2ME) ile Java programlama dili geliştiricileri için ileri seviyede ve yüksek düzeyde tasarlanmış web tabanlı öğretim sağlar. Bu konular, özel durum işleme ve GUI bileşenleri gibi temel Java programlama dili konularını inceleyerek başlar. Daha sonra J2ME Wireless Toolkit 2.x'in yeni özellikleri ve nasıl Mobil Interface Device Profile (MIDP) 2.0 gelişimini desteklediği incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. J2ME ve Java tabanlı kablosuz uygulama geliştirir 2. Belirli bir mobil uygulama sistemi geliştirirken uygun programlama teknoloji ve tekniklerini seçer 3. Mobil uygulama geliştirme standartları, protokolleri ve teknolojileri kavramlarını ifade eder 4. Mobil uygulama sistemlerinin geliştirilmesine yönelik temel sorunları analiz eder |
Dersin içeriği kablosuz programlama temelleri, j2me, j2me geliştirme ortamı, midlet ile olay işleme, midp'de gui tasarımı, midp'de kalıcı depolama, midp'de ağ, kablosuz yazılım tasarım teknikleri, java me & blackberry ile mobil uygulamalar, düşünceler, uygulamalar ve mobil cihazlar (blackberry) için kullanım kılavuzu, blackberry ile gui bileşenleri, blackberry olay işleme konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kablosuz Programlamaya Giriş | |
2) | J2ME'ye Giriş | |
3) | J2ME Geliştirme Ortamı | |
4) | MIDlet ile Olay İşleme | |
5) | MIDP'de GUI Tasarımı | |
6) | MIDP'de Kalıcı Depolama | |
7) | MIDP'de Ağ | |
8) | MIDP / Arasınav | |
9) | Kablosuz Yazılım Tasarım Teknikleri | |
10) | Java ME & BlackBerry ile Mobil Uygulamalar | |
11) | Düşünceler, Uygulamalar ve Mobil Cihazlar (BlackBerry) için Kullanım Kılavuzu | |
12) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm I | |
13) | BlackBerry ile GUI bileşenleri Bölüm II | |
14) | BlackBerry Olay İşleme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |