SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4016 | Çokdeğişkenli Veri Analizi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler; çok değişkenli analize dahil olan, berlirli sorunlar için temel bileşen analizi, faktör analizi, lineer regresyon analizi gibi özel teknikleri uygulama yeteneğine sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çok değişkenli veri analizi kavramlarını tanımlar 2. PCA özelliklerini ve sınırlamalarını tanımlar ve farklı yollarla PCA hesaplamaları yapar 3. Faktör tiplerini tanımlar ve hesaplar 4. Metrik ve metrik olmayan ölçekleri tanımlar 5. Basit ve çoklu uyum analizi ve ki kare mesafelerini tanımlar 6. MANOVA varyasyonlarını tanımlar 7. Regresyon katsayıları, parametre tahmini, hipotez testi hesaplamalarını yapar 8. Tümdengelim, Tümevarım, tahmin, testler, korelasyon kavramlarını ifade eder 9. Tek ve çok değişkenli filtreleri tanımlar |
Dersin içeriği temel bileşen analizi, faktör analizi, çok boyutlu ölçekleme, uyum analizi, çok değişkenli varyans analizi (manova), çoklu doğrusal regresyon, istatistiksel çıkarım, özellik altkümelerinin seçimi konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Temel Bileşen Analizi | |
3) | Temel Bileşen Analizi | |
4) | Faktör Analizi | |
5) | Faktör Analizi | |
6) | Çok Boyutlu Ölçekleme | |
7) | Uyum Analizi | |
8) | Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA) | |
9) | Çoklu Doğrusal Regresyon | |
10) | Çoklu Doğrusal Regresyon | |
11) | İstatistiksel Çıkarım | |
12) | İstatistiksel Çıkarım | |
13) | Özellik Altkümesi Seçimi | |
14) | Özellik Altkümesi Seçimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Multivariate Data Analysis, 7/E, Joseph F. Hair, Jr, William C. Black, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson, Pearson, 2010, 9780138132637 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 5 | 20 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |