BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3301 Bilgisayarda Grafik ve Animasyon Bahar 2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders bilgisayar grafiklerine ve matematiksel konulara giriş bilgisi sağlar. Öğrenciler temel grafik ve animasyon grafiklerini tanıyacak, temel grafik ve animasyon uygulamaları geliştirebileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. 2D/3D bilgisayar grafiklerinin matematiksel esaslarını belirler
2. Grafik algoritmaları ve görsel programlama kodları arasındaki farkları tarif eder
3. Bilgisayar grafik algoritmaları analiz eder
4. Çevirme, döndürme ve ölçekleme gibi temel geometrik dönüşüm kavramlarını değerlendirir
5. Java teknolojileri ile önemli grafik ve animasyon uygulamalarını geliştirir
6. Ilişkili kütüphaneleri kullanarak grafik programları geliştirir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği bilgisayar tabanlı grafiklerin temelleri, grafik programlama kavramları, grafik çıkış ilkelleri, bilgisayar tabanlı grafiklerin matematik temelleri, geometrik dönüşüm ve 2d izlenimi, 3d dönüşüm ve 3d projeksiyonlar, aydınlatma ve gölgelendirme, 3 boyutlu modelleme ve görünürlük, doku haritalama ve animasyonlara giriş, animasyon konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Grafiklerine Giriş
2) Grafik Programlama Kavramları
3) Graphik Çıkış İlkelleri
4) Bilgisayar Grafikleri Matematik Temelleri
5) Geometrik Dönüşüm
6) Geometrik Dönüşüm ve 2D İzlenimi
7) 2D İzlenimi / Arasınav I
8) 3D Dönüşüm ve 3D Projeksiyonlar
9) Aydınlatma ve Gölgelendirme
10) 3 Boyutlu Modelleme ve Görünürlük
11) Görünürlük / Arasınav II
12) Doku Haritalama ve Animasyonlara Giriş
13) Animasyon
14) Durum Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Casey Reas, Ben Fry, Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists, MIT Express, ISBN: 978 – 0321321374.

Daniel Shiffman, Learning Processing – A Beginners Guide to Programming Images, Animation, and Interaction, Morgan Kaufman, ISBN: 978 – 012373602 – 4.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 2 14
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 2 12 24
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak.
3) Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek.
3) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. 
4) Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak.
5) Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
6) Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. 
7) İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek.
8) Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak.
9) Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek.
10) Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak.
11) Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak.
12) Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. 
13) Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak.
14) İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak.
15) To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws.