AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3006 Yazılım Mimarisi Güz 2 2 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NAFİZ ARICA
Arş.Gör. MERVE ARITÜRK
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Kavramları, ilkeleri, yöntemleri ve yazılım mimarilerinin en iyi uygulamaları hakkında derinlemesine bilgi sağlar; mimar etki alanına özgü mimarileri, servis odaklı mimariler, ürün hattı mimarileri, adaptif ve generatif mimariler için takım çalışmasını vurgular. Bu ders yazılım mühendisliği kavramları ve mimarilerine genel bir bakış sağlar. Öğrenciler, yazılım uygulamaları tasarlamak ve uygulamak amacıyla küçük gruplar halinde çalışacaklardır. Ders aynı zamanda yazılım mühendisliği disiplinine üst düzey bir genel bakış sağlayacaktır: yazılım gereksinimleri, yazılım tasarımı, yazılım inşaatı, yazılım yönetimi ve yazılım kalite ve testi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yazılım geliştirme yaşam döngüsünün evrelerini tanımlar 2. Proje ve süreç ölçümleri arasındaki farkı tarif eder
3. Sürüm kontrolü ve değişim kontrolü terimlerini tanımlar
4. Gereksinim ortaya çıkarma ve gereksinim analizi gerçekleştirme için yöntemleri uygular
5. Bilgi gizleme ve soyutlama gibi önemli tasarım ilkelerini tartışır
6. Yapısal ve nesne tabanlı analiz ve tasarım arasındaki farkları tartışır
7. Kara kutu ve beyaz kutu testi gibi anahtar test terimlerini tanımlar
8. Orta ölçekli yazılım projesi için küçük bir yazılım yaşam döngüsü faaliyetlerini gerçekleştirir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği ürün, süreç, proje yönetimi, metrikler, proje planlama, sistem mühendisliği, analiz kavramları, analiz modelleme, risk, sqa, proje planlama, scm, tasarım kavramları, mimari tasarım, kullanıcı arayüzü tasarımı, teknik metrikler, oo kavramları, ooa, ood, yazılım test teknikleri ve stratejileri, yazılım bakım, yazılım test teknikleri ve stratejileri, oo metrikleri, yazılım mimarisinde bir durum çalışması - a-7e operasyonel uçuş programı konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ürün, Süreç
2) Proje Yönetimi, Metrikler, Proje Planlama
3) Sistem Mühendisliği
4) Analiz Kavramları, Analiz Modelleme
5) Risk, SQA, Proje Planlama, SCM
6) Tasarım Kavramları
7) Mimari Tasarım, Kullanıcı Arayüzü Tasarımı, Diğer Tasarım Konuları
8) Tasarım Konuları
9) Teknik Metrikler, OO Kavramları, OOA, OOD
10) Yazılım Test Teknikleri ve Stratejileri
11) Yazılım bakım, Yazılım Test Teknikleri ve Stratejileri, OO Metrikleri
12) OO Metrikleri
13) Yazılım Mimarisinde Bir Durum Çalışması - A-7E Operasyonel Uçuş Programı
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Craig Larman
Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development, 3/E
ISBN-10: 0131489062 | ISBN-13: 9780131489066

Roger S. Pressman
Software Engineering: A Practitioner's Approach, Sixth
Edition , McGraw-Hill

Software Architecture in Practice, 2/e
Bass, Clements & Kazman
2003 | Addison-Wesley Professional | Cloth; 560 pp
ISBN-10: 0321154959 | ISBN-13: 9780321154958
Diğer Kaynaklar: Yok - None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 20 40
Proje 1 15 15
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 16 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4