ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3004 | Web Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Öğrenciler Java tabanlı web geliştirme teknolojilerini ve sistemlerini kullanarak veritabanı odaklı web uygulamaları geliştirme yeteneğine sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Web uygulaması geliştirme süreçlerini analiz eder. 2. Sunucu ve istemci etkileşimini tanımlar. 3. Web uygulaması geliştirmede veritabanı işlemlerini entegre eder. 4. REST mimari stilini analiz eder. 5. Sayfa şablonları oluşturur. 6. Dinamik web uygulamaları geliştirir. 7. Spring Boot çerçevesini tarif eder. |
Ders içeriği Spring Boot, Thymeleaf, JDBC ve JPA gibi teknolojilerle web uygulamalarının geliştirilmesini kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web Programlamaya Giriş | |
2) | HTML ve CSS Temelleri | |
3) | Spring Boot, Maven ve Spring Tool Suite | |
4) | Controller Sınıflarının Geliştirilmesi | |
5) | Thymeleaf Şablon Motoru ve Form Elemanları | |
6) | Veri Doğrulama ve İstisna İşleme | |
7) | Vaka Çalışması | |
8) | JDBC ve H2 ile Veri Erişimi | |
9) | Java Persistence API ile Veri Erişimi | |
10) | Java Persistence API ile Veri Erişimi | |
11) | Çoklu Dil ve Bölge Desteği (I18N) | |
12) | RESTful Web Servislerinin Geliştirilmesi | |
13) | Spring ile Güvenlik | |
14) | Spring ile Güvenlik |
Ders Notları / Kitaplar: | Learning Spring Boot 3.0 (Third Ed.), Greg L. Turnquist ISBN-13: 978-1803233307 HTML5 and CSS3, Illustrated Complete (Second Edition), Sasha Vodnik ISBN-13: 978-1305394049 |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |