ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN2022 Yazılım Mühendisliği Analiz ve Tasarımı Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler karar verme aşaması için fizibilite analizi uygulayabilmek üzere kapsam belirleme, sorunların tanımı, sistem gereksinimlerinin karşılanması, veri toplama, nesne ve süreç modeli ve alternatif çözüm üretme gibi, bir yazılım sürecinin analiz ve tasarımını gerçekleştirme yeteneğini kazanmış olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sistem analizi ve tasarım kavramlarını tarif eder ve bilgi sistemlerinin bileşenlerini tanımlar
2. Sistem geliştirmenin temel aşamalarını tarif eder
3. Proje yönetim araçlarının ve bilgi sistemi problemlerinin çözümü için kullanılan bir dizi sistem analizi yaklaşımını tarif eder
4. Bilgi sistemi sorunlarının kapsamını tanımlar
5. Projeyi tetikleyen sorunların, fırsatların ve direktifleri belirler
6. Fonksiyonel olan ve olmayan sistem gereksinimlerini tanımlar, gerçeği bulma teknikleri uygular
7. Aktör ve kullanım durumlarını tanımlar, içerik ve kullanım durumu diyagramlarını oluşturur
8. Veri modellerini ve UML diyagramlarını oluşturur
9. Bir süreç modelinin yapısını ve temel kavramlarını tanımlar ve içerik veri akışı, olay ve sistem diyagramlarını oluşturur
10. Alternatif sistem çözümlerini tanımlar, fizibilitenin altı türünü tanımlar, maliyet-fayda analizlerini ve sistem önerisi raporunu hazırlar

Dersin İçeriği

Dersin içeriği sistem analizi ve tasarımının temel kavramları, bilgi sistemlerinin bileşenleri, bilgi sistemlerini geliştirme yöntemleri, proje yönetimi, sistem analizi yaklaşımları, kapsam tanımlama evresi, problem analizi evresi, gereksinim analizi evresi, use-case raporlarının hazırlanması, veri modelleme ve analizi, süreç modelleme, fizibilite analizi ve sistem önerisi hazırlama konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş
2) Bilgi Sistemlerinin Bileşenleri
3) Sistem Analizi Yaklaşımları
4) Proje Yönetimi
5) Kapsam Tanımlama ve Problem Analizi Evreleri
6) Gereksinim Analizi Evresi
7) Kullanım Diyagramları
8) Kullanım Senaryoları
9) Veri Modelleme ve Analiz
10) Veri Modelleme ve Analiz
11) UML Diyagramları
12) Süreç Modelleme
13) Fizibilite Analizi ve Sistem Önerisi
14) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eric J. Braude and Michael E. Bernstein, Software Engineering: Modern Approaches 2ed, John Wiley & Sons, 2011, ISBN 978-0-471-69208-9

Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007, ISBN-13 978-0-07-110766-2
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5