REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN2104 Veritabanı Yönetim Sistemleri Bahar 3 2 4 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Arş.Gör. MERVE ARITÜRK
Prof. Dr. ADEM KARAHOCA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler, varlık-ilişki modelini kullanarak veritabanlarını analiz etme ve tasarlama becerilerine sahip olacaklardır. İlişkisel cebir ve SQL gibi veritabanı sorgulama tekniklerini tanımlama becerilerine sahip olacaklardır. Bu konuların yanı sıra, ilişkisel veritabanı tasarımı yaklaşımını, indeksleme, sorgu işleme ve sorgu optimizasyonunu konularını belirleyebilme becerilerine sahip olacaklardır. Ayrıca temel veri analizi ve veri madenciliği kavramlarını tanımlayabileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Varlık ilişki modelini tanımlar.
2. İlişkisel veri modelini tanımlar.
3. İlişkisel cebir dilini tanımlar.
4. SQL dilini tanımlar.
5. İlişkisel veritabanı tasarımı yaklaşımını belirler.
6. İndeksleme, sorgu işleme ve sorgu optimizasyonu yaklaşımını belirler.
7. Temel veri analizi ve veri madenciliği konularını tanımlar.

Dersin İçeriği

Ders içeriği varlık ilişki modeli, ilişkisel veri modeli, ilişkisel cebir, SQL, ilişkisel veritabanı tasarımı, indeksleme, sorgu işleme, sorgu optimizasyonu veri analizi ve veri madenciliği ile ilgili konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş
2) Varlık İlişki Modeli
3) İlişkisel Veri Modeline Giriş
4) İlişkisel Cebir
5) İlişkisel Cebir
6) Veritabanı Tasarımı ve Uygulaması İçin İlişkisel Cebir İlkelerinin Uygulanması
7) Yapısal Sorgulama Dili (SQL)
8) Yapısal Sorgulama Dili (SQL)
9) İlişkisel Veritabanı Tasarımı
10) İlişkisel Veritabanı Tasarımı
11) İlişkisel Veritabanı Tasarımı
12) İndeksleme ve Sorgu İşleme
13) Sorgu İşleme ve Sorgu Optimizasyonu
14) Veri Analizi ve Veri Madenciliği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Database System Concepts (6th Edition), Abraham Silberschatz, Henry Korth and S. Sudarshan, ISBN-13: 978-0073523323

Fundamentals of Database Systems (7th Edition), Ramez Elmasri and Shamkant Navathe, ISBN-13: 978-0133970777
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Toplam İş Yükü

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2