MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2001 | Programlama Dilleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, birkaç programlama dilinin karşılaştırmalı incelenmesi sayesinde programlama dillerinin yazım ve anlamsal yapılarının temel kavramları hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. Öğrenciler, yeni programlama dilleri ve derleyici tasarımının genel kavramsal dilbilimsel konularını çalışabilmek için beceri kazanmak üzere birkaç yeni programlama dilinin özellikleri ve örneklemeleri hakkında farkındalık kazanacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Programlama dillerinin temek kavramlarını ve kategorilerini tanımlar 2. Yazım kurallarını anlatan biçimsel yöntemleri, nitelik dilbilgisini ve dinamik semantikleri tanımlar 3. Bağlayıcı kavramını, tür kontrolünü, tür denkliğini, kapsam ve referanslamayı tarif eder 4. İlkel değişkenleri, karakter dizilimi, sıralı, dizi, ilişkili dizi, kayıt, birleşim, pointer ve referans veri tiplerinin özelliklerini tanımlar 5. Aritmetik, ilişkisel ve mantıksal gösterim, tür dönüştürmesi, atama komutları, seçim ve atama komutları ve koşulsuz dallanmayı tanımlar 6. Altprogramların temellerini, altprogram tasarımlarını, yerel referans ortamlarını, parametre-geçiş yöntemlerini, aşırı yüklü altprogramları ve fonksiyon tasarımının temellerini tarif eder 7. Soyutlama kavramının tanımını, veri soyutlama ve soyut veri türleri için tasarım konularını tarif eder 8. Nesne-tabanlı dillerin tasarımı konusunun tanımını, Smalltalk, C++, Java, C#, Ruby gibi programlama dillerinin nesne-tabanlı programlama desteğini tarif eder 9. Matematiksel fonksiyonların analizi, Lisp, Scheme, ML, Haskell gibi fonksiyonel programlama dillerinin temeli ve Calculus ve teorem ispatı, mantık programlama ve Prolog'un temel elemanlarının tarifi 10. Ada, C++, Java gibi farklı programlama dillerinde exception ve event handling tanımı yapar |
Dersin içeriği yazım ve semantiklerin tanımı, değişken isimleri, bağlayıcılar, veri türü kontrolü, veri türleri, gösterimler ve atama komutları, kontrol yapıları, altprogramlar, soyut veri türleri, nesne tabanlı programlama, fonksiyonel programlama, mantık programlama, exception ve event handling konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Syllabus ve Chapter#1 & 2 ders notlarını okumak |
2) | Sintaks ve Semantiklerin Tanımı I | Chapter#3 ders notlarını okumak |
3) | Sintaks ve Semantiklerin Tanımı II | Chapter#4 ders notlarını okumak |
4) | İsimler, Bağlamalar, Tür Kontrolü ve Kapsamlar | Chapter#5 ders notlarını okumak |
5) | Veri Türleri | Chapter#6 ders notlarını okumak |
6) | Gösterimler ve Atama Komutları | Chapter#7 ders notlarını okumak |
7) | Kontrol Yapıları | Chapter#8 ders notlarını okumak |
8) | Altprogramlar | Chapter#9 ders notlarını okumak |
9) | Altprogramlar II | Chapter#10 ders notlarını okumak |
10) | Soyut Veri Türleri | Chapter#11 ders notlarını okumak |
11) | Nesne-Tabanlı Programlama | Chapter#12 ders notlarını okumak |
12) | Exception ve Event Handling | Chapter#13 & 14 ders notlarını okumak |
13) | Fonksiyonel Programlama | Chapter#15 ders notlarını okumak |
14) | Mantık Programlama | Chapter#16 ders notlarını okumak |
Ders Notları / Kitaplar: | Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, 8e, Pearson Education, Addison Wesley, 2008, ISBN 978-0-321-50968-0 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 4 | 32 |
Proje | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |