SOSYOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN2001 | Programlama Dilleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYVAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, birkaç programlama dilinin karşılaştırmalı incelenmesi sayesinde programlama dillerinin yazım ve anlamsal yapılarının temel kavramları hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. Öğrenciler, yeni programlama dilleri ve derleyici tasarımının genel kavramsal dilbilimsel konularını çalışabilmek için beceri kazanmak üzere birkaç yeni programlama dilinin özellikleri ve örneklemeleri hakkında farkındalık kazanacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Programlama dillerinin temek kavramlarını ve kategorilerini tanımlar 2. Yazım kurallarını anlatan biçimsel yöntemleri, nitelik dilbilgisini ve dinamik semantikleri tanımlar 3. Bağlayıcı kavramını, tür kontrolünü, tür denkliğini, kapsam ve referanslamayı tarif eder 4. İlkel değişkenleri, karakter dizilimi, sıralı, dizi, ilişkili dizi, kayıt, birleşim, pointer ve referans veri tiplerinin özelliklerini tanımlar 5. Aritmetik, ilişkisel ve mantıksal gösterim, tür dönüştürmesi, atama komutları, seçim ve atama komutları ve koşulsuz dallanmayı tanımlar 6. Altprogramların temellerini, altprogram tasarımlarını, yerel referans ortamlarını, parametre-geçiş yöntemlerini, aşırı yüklü altprogramları ve fonksiyon tasarımının temellerini tarif eder 7. Soyutlama kavramının tanımını, veri soyutlama ve soyut veri türleri için tasarım konularını tarif eder 8. Nesne-tabanlı dillerin tasarımı konusunun tanımını, Smalltalk, C++, Java, C#, Ruby gibi programlama dillerinin nesne-tabanlı programlama desteğini tarif eder 9. Matematiksel fonksiyonların analizi, Lisp, Scheme, ML, Haskell gibi fonksiyonel programlama dillerinin temeli ve Calculus ve teorem ispatı, mantık programlama ve Prolog'un temel elemanlarının tarifi 10. Ada, C++, Java gibi farklı programlama dillerinde exception ve event handling tanımı yapar |
Dersin içeriği yazım ve semantiklerin tanımı, değişken isimleri, bağlayıcılar, veri türü kontrolü, veri türleri, gösterimler ve atama komutları, kontrol yapıları, altprogramlar, soyut veri türleri, nesne tabanlı programlama, fonksiyonel programlama, mantık programlama, exception ve event handling konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Syllabus ve Chapter#1 & 2 ders notlarını okumak |
2) | Sintaks ve Semantiklerin Tanımı I | Chapter#3 ders notlarını okumak |
3) | Sintaks ve Semantiklerin Tanımı II | Chapter#4 ders notlarını okumak |
4) | İsimler, Bağlamalar, Tür Kontrolü ve Kapsamlar | Chapter#5 ders notlarını okumak |
5) | Veri Türleri | Chapter#6 ders notlarını okumak |
6) | Gösterimler ve Atama Komutları | Chapter#7 ders notlarını okumak |
7) | Kontrol Yapıları | Chapter#8 ders notlarını okumak |
8) | Altprogramlar | Chapter#9 ders notlarını okumak |
9) | Altprogramlar II | Chapter#10 ders notlarını okumak |
10) | Soyut Veri Türleri | Chapter#11 ders notlarını okumak |
11) | Nesne-Tabanlı Programlama | Chapter#12 ders notlarını okumak |
12) | Exception ve Event Handling | Chapter#13 & 14 ders notlarını okumak |
13) | Fonksiyonel Programlama | Chapter#15 ders notlarını okumak |
14) | Mantık Programlama | Chapter#16 ders notlarını okumak |
Ders Notları / Kitaplar: | Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, 8e, Pearson Education, Addison Wesley, 2008, ISBN 978-0-321-50968-0 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 4 | 32 |
Proje | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 165 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. | 1 |
2) | Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek | 1 |
3) | Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak | 1 |
4) | Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek | 1 |
5) | Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme | 1 |
6) | Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek | 1 |
7) | Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
8) | Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak | 1 |
9) | Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek | 1 |
10) | Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. | 1 |
11) | Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak | 1 |
12) | Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek | 1 |