SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1900 | Bilişim Teknolojilerine Giriş | Bahar Güz |
0 | 2 | 1 | 1 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİLEK KARAHOCA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste bilgisayar donanım, işletim sistemleri, temel web sitesi tasarımı ve ofis uygulamaları üzerinde durulacaktır. Temel bilgi teknolojileri ve yazılım eğilimleri ayrıntılı olarak verilecektir. Ağ ve iletişim uygulamalarının pratik kullanımı öğretilecektir. Web sitesi tasarım kavramları ve HTML programlama öğretilecektir. Ayrıca, internet gezinme araçları ve bunların yapılandırmaları üzerinde durulacaktır. Kelime işlemcisi, hesap tablosu, e-posta araçları gibi ofis kontrol sistemleri üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dijital aygıtları, veri gösterimini ve işlenmesini tanımlar ve tarif eder 2. Bilgisayarın temel bileşenlerini ve ağ yapısını tanımlar ve tarif eder 3. İşletim sistemlerinin temelini tanımlar ve tarif eder 4. İnternet uygulamalarını, hizmetlerini ve ilgili teknolojileri tanımlar ve tarif eder 5. Sayfa düzeni, yapısal değişiklikler, üst bilgi, alt bilgi, hızlı stilleme ve temalar gibi kelime işleme uygulamalarını tanımlar ve tarif eder 6. Yerleşik fonksiyonlar, formatlama, tablo yaratma ve temel makro programlama gibi hesap tablolarındaki işlemleri tanımlar ve tarif eder 7. Slayt gösterileri oluşturma ve tasarlama, efekt ve animasyon kullanımı gibi sunum hazırlama uygulamalarını tanımlar ve tarif eder 8. HTML ve web sayfası tasarımının temellerini tanımlar ve tarif eder 9. Veritabanın yapısının temellerini ve basit SQL işlemlerini tanımlar ve tarif eder 10. Dijital grafik ve videoyu tanımlar ve tarif eder, Web sayfalarındaki uygulama detaylarını analiz eder |
Dersin içeriği bilgisayarlar ve dijital temeller, LAN ve WLAN, işletim sistemleri ve dosya yönetimi, web ve e-posta, kelime işleme, hesap tablosu, sunum hazırlama, web tasarımının temelleri, veritabanları, dijital medya ve web düzenlemeden oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayarlar ve Dijital Temeller | |
2) | Donanım (LAN ve WLAN) | |
3) | Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi) | |
4) | Internet (Web ve e-posta) | |
5) | Kelime işleme (I) | |
6) | Kelime işleme (II) | |
7) | Hesap tablosu (I) | |
8) | Hesap tablosu (II) | |
9) | Hesap tablosu (III) | |
10) | Sunum hazırlama | |
11) | Web tasarımının temelleri | |
12) | Veritabanları | |
13) | Dijital medya | |
14) | Web düzenleme |
Ders Notları / Kitaplar: | Computer Concepts 2010 Parsons and Oja ISBN: 0-324-78084-0 Discovering Computers 2010 Shelly and Vermaat ISBN: 0-495-80681-1 Computer Concepts: Illustrated Brief, 8th Edition Parsons And Oja ISBN: 0538749547 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 8 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 8 | % 20 |
Projeler | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 48 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |