LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1002 | Nesneye Dayalı Programlama (Java) | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | DERYA BODUR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere Java dili ile nesneye dayalı programlama tekniklerinin kazandırılmasıdır. Bu derste işlenen temel konular kalıtım ve çok şekillilik, gui arayüzleri, hata kontrolü, dosya işlemleri, Özyineleme metodları, arama ve sıralama algoritmaları ve generic tiplerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Java ile sınıf tasarımında kalıtım tekniğini kullanır. 2. Java ile sınıf tasarımında çok şekillilik kavramını uygular 3. Java ile grafik kullanıcı arayüzü bileşenleri ve kontrol esaslarını oluşturur. 4. İstisna kontrolünü kullanarak programlar geliştirir. 5. String sınıfı ve düzenli ifadeleri kullanır. 6. Metin ve serileştirilmiş nesneleri dosyaya kaydetme ve dosyadan okuma işlemlerini uygular. 7. Enum tiplerini oluşturur ve kullanır. 8. Özyineleme algoritmaları kullanan metotları oluşturur. 9. Sıralama ve arama algoritmalarını tanımlar. |
1. Kalıtım 2. Çok şekillilik 3. GUI arayüzü tasarımı 4. String işlemleri ve düzenli deyimler 5. İstisnai durum yönetimi 6. Dosya işlemleri 7. Enum tiplerin kullanımı 8. Özyineleme metodları 9. Arama ve sıralama algoritmaları 10. Generic tipler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıf ve Nesneler | |
2) | Kalıtım | |
3) | Çok biçimlilik | |
4) | Çok biçimlilik | |
5) | GUI arayüz tasarımı | |
6) | GUI ve Olay odaklı Programlama | |
7) | Vaka analizi: UML ile Nesne Tabanlı Tasarım | |
8) | String Sınıfı, karakterler ve düzenlemeli ifadeler | |
9) | Kural dışı durum işleme | |
11) | Dosya ve akım işlemleri, nesne serileştirme | |
12) | Özyineleme | |
13) | Arama, Sıralama (Seçimli sıralama, Birleştirme, eklemeli sıralamalar) | |
14) | Soysal Sınıf ve Metodlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, Pearson, ISBN-10: 0132575663 |
Diğer Kaynaklar: | C. Thomas Wu, An Introduction to Object Oriented Programming with Java, McGraw Hill. Y. Daniel Liang, Introduction to Java Programming, Comprehensive, Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |