PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1001 | Programlamaya Giriş (Java) | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE YÜCEL KASAP |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR Arş.Gör. ÇİĞDEM ERİŞ Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Programlamada tecrübesi olan ya da olmayan öğrencilere yönelik bu derste nesne tabanlı yapıya sahip Java programlama diline giriş yapılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrenciler Java dilini kullanarak temel proglamlama becerilerini edinerek, Sun Microsystems, Inc. Java platformunda Eclipse, Netbeans gibi başka tümleşik geliştirme ortamlarında (IDE) derleyip çalıştırabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Java programlama dillerinde temel kavramları ve kategorileri tanımlar 2. Belirli bir yazılım sorununu çözmek için, Java programları geliştirir, test eder ve çalıştırır 3. Int, char, double, String gibi temel veri tiplerini tanımlar 4. Aritmetik, ilişkisel ve mantıksal ifadelerin, tip dönüşümlerinin, atama ifadelerinin, seçme ve yineleme ifadelerini ve koşullu dallanmaları tanımlar 5. Metodları kullanma, ihtiyaç durumunda girdi gönderme, çıktı alma özelliklerini kullarak, public/private ve static/static olmayan metodları oluşturma ve çağırma becerisini gösterir. 6. Java programında yineleme yapılarını (for, while, do-while) kullanma becerisini gösterir 7. Java dilinde dizi ve array list yapılarını kullarak çıktılar alır. 8. Math sınıfına ait random metodu ile ya da Random sınıfına ait nextInt metodu ile rastgele sayılar oluşturabilme becerisine sahiptir. 9. Hazırladığı sınıfları kullanarak nesneleri oluşturma ve bu sınıfları metodlar içerisinde girdi ya da çıktı olarak tanımlama, dizi ve arrayList yapıları içinde saklama becerilerine sahiptir |
Dersin içeriği temel programlama için gerekli ilkel ve referans tipler, atamalar, aritmetik ve mantıksal operatörler, kontrol ifadeleri (if/else, switch/case kontrolleri ve döngüler), metod ve nesneler, UML diyagramları, set/get metodları, yapıcılar, tek ve çok boyutlu diziler ve Arraylist'ler başlıklarından oluşmaktadır. Final sınavına girebilmek için en az 4 derse katılım şartı aranmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders işleniş şekli ve karşılıklı beklentiler |
2) | Java uygulamarına ve programcılığa giriş | Kullanılacak ortamın kurulması |
3) | Kontol ifadeleri: Bölüm 1 | Ünite 3 |
4) | Kontrol ifadeleri: Bölüm 2 | Ünite 4 |
5) | Metodlar | Ünite 5 |
6) | Diziler | Ünite 6 |
7) | Diziler 2 | Ünite 6&7 |
8) | Tekrar + Soru/Cevap + Ara Sınav | |
9) | Çok boyutlu Diziler | Ünite 8&9 |
10) | Sınıf ve nesnelere giriş | Ünite 10 |
11) | Sınıf ve nesneler II | Ünite 10 |
12) | Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme | Ünite 11 |
13) | Sınıf ve metodlar: Detaylı inceleme 2 | Ünite 13 |
14) | String Veri Yapısı | Ünite 13 |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, 9th Edition, 2011, Pearson, ISBN-10: 0132575663, Edition: 10th |
Diğer Kaynaklar: | Liang, Introduction to Java Programming, 8e, Pearson Education, Addison Wesley, 2008, ISBN 978-0-321-50968-0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 8 | % 0 |
Laboratuar | 2 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 9 | % 22 |
Ara Sınavlar | 1 | % 18 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |