AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MCH3012 Oyun Programlama Fiziği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Pek çok bilgisayar oyunu geliştirilmiş gerçeklik için fizik biliminin prensiplerini kullanır. Bu yüzden, realistik oyun tasarımları yapan bir oyun geliştiricisi için, bu kavramları anlamak ve geliştirmede kullanmak çok önemlidir. Bu ders, fiziksel dünya ile uyumlu olarak geliştirilmek istenen bilgisayar oyunları için gerekli olan kavramları öğrenciye vermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Newton'un 2. Hareket yasasının parçacıklara ve parçacık sistemlerine uygulanması,
2- Örnek senaryolarla, 3B parçacık kinematiğinin kullanımı,
3- Rijid cisimlere etkiyen kuvvetler ve momentlerin tanımlanması,
4- Temel taşıt hareketlerinin modellenmesi: Uçak, gemi ve araba
5- Işığın fiziğinin anlaşılması ve ığık-yüzey etkileşiminin modellenmesi
6- Katı modellemede kullanılan farklı malzemelerin yüzey özelliklerinin tanımlanması,
7- Processing ortamı ve Java programlama dili kullanılarak, fiziksel gerçeklik içeren temel oyun tasarımlarının yapılması

Dersin İçeriği

Oyun programlamada Fizik biliminin rolü; Fizik ve temel kavramlar; Rijid Cisim hareketi; Processing Ortamı ve Programlama; Oyun Programlama Laboratuvarı; Araç modelleme; Dış ortam modellemedi; Oyun programlama uygulamaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fizik biliminin oyun programlamadaki rolü Ek kaynaklar ve bilgiler için ders web sitesini ziyaret et
2) Fizik bilimi temel kavramlar: Hız, kütle, ivme, kuvvet vb
3) Fizik bilimi temel kavramlar (devam)
4) Rijid cisim hareketi; Dönem projeleri ve grupların oluşturulması
5) Processing Programlamaya giriş
6) Processing (devam)
7) Oyun Programlama lab.
8) Araç modelleri
9) Araç modelleri (devam)
10) Dış çevre modellemesi
11) Dıç çevre modellemesi (devam)
12) Ara sınav; Proje ara kontrolleri Proje ara kontrolü için hazırlan
13) Oyun programlama uygulamaları
14) Proje sunumları Proje sunumunu hazırla; Projeyi her koşulda çalışıp çalışmadığı ile ilgili olarak kontrol et

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David H. Eberly, “Game Physics”, (2010, 2nd ed.)
ISBN:978-0123749031
Diğer Kaynaklar: Online resources, Video tutorials

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 3 % 15
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 15
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 1 3
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Sunum / Seminer 1 5
Proje 1 20
Ödevler 3 12
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 6
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4