ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH1004 | Bilgisayar Destekli Teknik Resim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AMIR NAVIDFAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı teknik çizimin temel bilgilerini pratik deneyimle beraber öğrenciye kazandırmaktır. Teknik resim kuralları ve teknikleri bu ders kapsamında öğretilecektir. El çizimi ve bilgisayar destekli çizim uygulamaları ile öğrencilerin teknik resim hazırlanması ve anlaması için gerekli becerileri kazanması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Teknik çizim standartlarını tanımlayabilir Teknik çizim tekniklerini uygulayabilir Basit geometrik çizim yöntemlerini uygulayabilir Üç boyutlu nesnelerin çok yönlü projeksiyon çizimlerini oluşturabilir bir çizim programını kullanarak teknik çizim yapabilir |
Çizim Aletleri, Teknik Resim Standartları, Temel geometrik şekiller, Çizgi standartları, Basit çizim teknikleri, Teğetler, Projeksiyonlar ve tekniklerinin tanımı, Ortografik Projeksiyon Yöntemleri, Ölçek tanımı, Üçüncü ve birinci açı projeksiyonu, Gizli ve görünür kenarların çizimi, Standart görüntüler, Yardımcı çizgiler, Eğri kenarların projeksiyonu, Bakış yönü, Düzlemsel kesit, Kesit çizgisi standartları, Tam ve yarım kesitler, Yardımcı kesitler, Kaydırmalı (ofset) kesitler, Boyutlandırma ve tolerans verme, Boyut çizgisi standartları, Birleşme parçaları, Temel makine elemanları, Bağlantı Elemanları, Perçin, mil ve kamalar, Montaj resmi çizim teknikleri, Malzeme tanımı, Aksonometrik ve izometrik projeksiyon çizim teknikleri, İzometrik kesitler. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışma, gözlem, deney, simülasyon, problem çözme ve teknoloji destekli öğrenme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Teknik Resim Aletleri | |
2) | Çizim Kuralları, Teknik Resim Standartları, Temel Geometri Oluşturma | |
3) | Çizim geliştirme, Çizgi standartları, Basit çizim teknikleri | |
4) | Çizim Geliştirme(Devam), Eğri ve doğrulara teğet çizimi ve ölçümü | |
5) | Çok görünümlü çizimler, Projeksiyon tekniklerinin tanımı, Ortografik projeksiyon yöntemi | |
6) | Çok görünümlü çizimler (Devam), Ölçek tanımı, 1. ve 3. açı projeksiyonları, Görünen ve gizli çizgiler | |
7) | Standart görünüşler, Konstrüksiyon çizgileri, Eğri kenarların ortografik projeksiyonu | |
8) | Genel İmalat Yapıları, Yuvarlak köşelerin düzlemsel olarak gösterilmesi | |
9) | Kesme düzlemi, Kesit görünüşleri | |
10) | Yarım kesitler, kaydırılmış kesitler, Yardımcı kesitler | |
12) | Temel makine elemanları, Civata, somun, kama, perçin mil çizimleri | |
13) | Montaj resimleri, Montaj tablosu | |
14) | Üç boyutlu perspektif çizimi ve teknikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Frederick E. Giesecke, Alva Mitchell, Henry Cecil Spencer, Ivan Leroy Hill, John Thomas Dygdon, James E. Novak, Shawna Lockhart, “Technical Drawing”, Prentice Hall, 13th Ed., ISBN-10: 0-13-606485, ISBN 13: 978-0-13-606485-5. |
Diğer Kaynaklar: | Technical Drawing 101 with AutoCAD2014, D. Smith, A. Ramirez, J. Schmidt, SDC Publications, 2013, ISBN: 978-1-58503-819-0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 6 | 108 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çevre Mühendisliği disiplini tarafından küresel, sosyal ve çevresel konularda sunulan çözüm önerilerinin çevresel etkilerini anlamak ve çok yönlü değerlendirmek için gereken kapsamlı eğitim ve bilgi birikimini oluşturmak. | |
2) | Çevre Mühendisliği'nin ilgi alanlarına giren mühendislik problemlerinin çözümü, modern mühendislik teknikleri, yetenekleri ve araçları ile biyoloji, kimya, fizik, matematik, istatistik temel kavramlarını birleştirerek çevresel sistemleri değerlendirebilmek. | 2 |
3) | Belirlenmiş performans, maliyet, zaman, güvenlik ve kalite gereklilikleri ile birlikte hedefleri karşılamak üzere gerek mühendislik yaklaşımıyla çözümlenen sistemlerin gerekse doğal sistemlerin, özellikle planlama, bütüncül tasarım, uygulama ve işletme adımlarını da kapsayacak şekilde, Çevre Mühendisliği'ne dair sorunlarını tespit edebilmek, ve bu sorunlara çözüm üretebilmek. | |
4) | Hava, su ve toprak sistemlerini analiz etmek üzere çalışmalar kurgulamak ve gerçekleştirmek, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan verileri kullanarak çevre sağlığı üzerindeki etkileri belirleyebilmek. | |
5) | Teknik konuları sözlü ve yazılı makale/raporlarla ifade edebilmek, önerilen çözümleri gerektiğinde teknik çizimlerle detaylı olarak anlatabilmek. | 5 |
6) | Modern araştırma teknik ve yöntemlerinin öğrenilerek gerekli bilgilere veritabanları, kütüphaneler ve diğer kaynakları kullanarak ulaşabilmek. | |
7) | Avrupa İleri Düzey Bilgisayar Kullanım Lisans programı düzeyinde bilgisayar kullanabilmek, bu becerinin Çevre Mühendisliğinde kullanılabilecek diğer yazılım programlarıyla bütünleştirebilmek. | 5 |
8) | Bireysel veya çok-disiplinli takım çalışmalarını yürütebilmek üzere Avrupa Dil Kurumu tarafından onaylanan B1 seviyesi yabancı dil becerisine sahip olmak. | 3 |
9) | Profesyonel, sosyal ve etik sorumlulukların farkında olmak. | |
10) | Çevre Mühendisliğinde girişimcilik ve yenilik kavramlarının farkında olmak ve benimsemek. | |
11) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek ve bu kavrama açık olmak | |
12) | Çevre Mühendisliği faaliyet alanlarında devlet kurumlarının ve özel kuruluşların fonksiyonlarını ve sorumluluklarını kavramak. |