ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4409 Selco - Tedarik Zinciri ve Lojistik Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OĞUZHAN ERDİNÇ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AHMET BEŞKESE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Tedarik Zincirleri Yönetimi ürünlerin doğru miktarda ve doğru zamanda müşterilere dağıtımını böylece tedarikçiler, fabrikalar, depolar ve mağazalar arasındaki en verimli entegrasyon ile ilgilidir. TZ yönetiminin birincil hedeflerinden biri çeşitli hizmet gereklerine göre toplam tedarik zinciri maliyetini konu en aza indirmektir. Bu ders tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi konularının kapsamlı bir kapsama alanı sağlar.Konular tedarik zinciri modellemesi, envanter yönetimi, risk havuzu, bilginin değeri, tedarik zinciri ortaklıkları ve karar destek sistemleri bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Tedarik zinciri yönetimin belirlenmesi ve lojistik alanlarında merkezi kavramlarının açıklanması.
II. Lojistik verimliliği artırmak ve tedarik zincirinin rekabet gücünü artırmak amacıyla müşteri talep değişkenliği ile başa çıkmak ve kurşun zaman stok yönetimi politikaları uygulanması.
III. Uygulamada sıklıkla kullanılan ölçümlerin TZ boyunca performansın değerlendirilmesi.
IV. TZ kullanılan lojistik ağının belirlenmesi ve envanter konumlandırmasının tanımlandırılması
V. Malzeme yönetimi ve stok kontrolünde farklı tedarikçilerin etkilerini göstermek
VI. Tedarik zincirleri içindeki işbirliği ve entegrasyonun önemini açıklamak
VII. Satınalma ve dışarıya yönelik stratejiler değerlendirin.
VIII.Tedarik zinciri, müşteri değerini belirlemek ve değerlendirmek.
IX.Tedarik zincirleri içinde küresel sorunlar ve riskler tanımlamak.
X. Tedarik zinciri yönetiminde bilgi sistemlerine olan ihtiyaçı açıklamak.

Dersin İçeriği

Bu ders tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi konularının karşılaştırmalı bir şekilde ele alınmasını sağlar.Dersin içeriğinde tedarik zinciri modellemesi,envanter yönetimi,risk yönetimi,bilginin değerini belirleme,tedarik zinciri ortaklığı ve karar destek sistemleri bulunuyor.Dönem boyunca, yapılmış başarılı tedarik zinciri yönetimini uygulama örneklerini incelemek amacıyla teknik geziler gerçekleştirilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konuya Giriş
2) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş
3) Envanter Yönetimi ve Risk Havuzu
4) SCOR Modeli ve Tedarik Zinciri Metrikleri; Ağ Planlaması,Teknoloji Standartları, Karar Destek Sistemleri
5) Tedarik Sözleşmeleri; Bilginin Değeri
6) Bira Oyunu
7) Stratejik İşbirlikleri; Saha Ziyareti
8) Vize 1
9) Tedarik Zinciri Entegrasyonu; Dağıtım Stratejileri
10) Saha Ziyareti
11) Tedarik ve Dış Kaynak Kullanımı Stratejileri; Müşteri Değeri
12) Saha Ziyareti
13) Küresel Lojistik ve Risk Yönetimi
14) Bilgi Teknolojisi ve İş Süreçleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David Simchi-Levi, Philip Kaminsky and Edith Simchi-Levi (2008), Designing and Managing the Supply Chain, 3rd. Ed., McGraw Hill/Irwin.
Diğer Kaynaklar: • Behind the Organization Chart Principles of SC Design by Minsok Pak
• The Triple-A Supply Chain by Hau L. Lee, October 2004.
• Aligning Incentives in Supply Chains by V.G. Narayanan and Ananth Raman, November 2004,
• Theory and Practice of Advanced Planner and Optimizer in Supply Chain Domain by Sam Bansal, Proceedings of the 2003 Winter Simulation Conference.
• Building Deep Supplier Relationships by Jeffrey K. Liker and Thomas Y. Choi, December 2004.
• We’re in This Together by Douglas M. Lambert and A. Michael Knemeyer, December 2004,
• The Bullwhip Effect in Supply Chains By V.Padmanabhan Seungjin Whang and Hau Lee, April 1997.
• Purchasing Must Become Supply Management By Peter Kraljik, September-October 1983.
• Supply Chain Metrics by Douglas M Lambert; Terrance L Pohlen, International Journal of Logistics Management; 2001; 12, 1
• Logistics and Distribution: Shipping the Goods to Market
• The State of Logistics Outsourcing: 2009 3PL Logistics
• Logistics Execution System for The Consumer Goods Industry

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 10
Sunum 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 11 31
Uygulama 3 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 73
Sunum / Seminer 1 1
Proje 5 15
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi 1 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.