DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4209 | SAP ile Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İş süreçlerini ve kurumsal kaynak Planlama (ERP) sistemini bütün modülleri ile açıklamak ve global olarak kullanılan ticari bir ERP programı olan SAP ile öğrencileri ERP sistemleri ile aşina hale getirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. ERP sistemlerini tanımlamak ve açıklamak II. Ticari bir ERP sistemini (SAP) keşfetmek III. İş süreçlerini tanımlamak ve açıklamak IV. Satış ve dağıtım sistemini tanımlamak ve açıklamak V. Satış ve dağıtım prosesini SAP üzerinde uygulamak VI. Malzeme yönetim sistemini tanımlamak ve açıklamak VII. Malzeme yönetim prosesini SAP üzerinde uygulamak VIII. Üretim planlama ve uygulaması sistemini tanımlamak ve açıklamak IX. Üretim planlama ve uygulaması prosesini SAP üzerinde uygulamak |
ERP'ye giriş SAP kavramları Global Bike Inc.( Ders meteryallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma Entegre iş süreçleri Satış ve dağıtım(SD) Malzeme yönetimi(MM) Üretim planlama ve uygulaması(PP) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ERP'ye giriş | |
2) | SAP kavramları | |
3) | SAP kavramları | |
4) | Global Bike Inc.( Ders materyallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma | |
5) | Entegre iş süreçleri | |
6) | Satış ve dağıtım (SD) | |
7) | Satış ve dağıtım (SD) | |
8) | Satış ve dağıtım (SD) | |
9) | Malzeme yönetimi (MM) | |
10) | Malzeme yönetimi (MM) | |
11) | Malzeme yönetimi (MM) | |
12) | Malzeme yönetimi (MM) | |
13) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) | |
14) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) |
Ders Notları / Kitaplar: | Official SAP course materials (GBI) |
Diğer Kaynaklar: | Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012) Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |