SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4209 | SAP ile Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İş süreçlerini ve kurumsal kaynak Planlama (ERP) sistemini bütün modülleri ile açıklamak ve global olarak kullanılan ticari bir ERP programı olan SAP ile öğrencileri ERP sistemleri ile aşina hale getirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. ERP sistemlerini tanımlamak ve açıklamak II. Ticari bir ERP sistemini (SAP) keşfetmek III. İş süreçlerini tanımlamak ve açıklamak IV. Satış ve dağıtım sistemini tanımlamak ve açıklamak V. Satış ve dağıtım prosesini SAP üzerinde uygulamak VI. Malzeme yönetim sistemini tanımlamak ve açıklamak VII. Malzeme yönetim prosesini SAP üzerinde uygulamak VIII. Üretim planlama ve uygulaması sistemini tanımlamak ve açıklamak IX. Üretim planlama ve uygulaması prosesini SAP üzerinde uygulamak |
ERP'ye giriş SAP kavramları Global Bike Inc.( Ders meteryallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma Entegre iş süreçleri Satış ve dağıtım(SD) Malzeme yönetimi(MM) Üretim planlama ve uygulaması(PP) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ERP'ye giriş | |
2) | SAP kavramları | |
3) | SAP kavramları | |
4) | Global Bike Inc.( Ders materyallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma | |
5) | Entegre iş süreçleri | |
6) | Satış ve dağıtım (SD) | |
7) | Satış ve dağıtım (SD) | |
8) | Satış ve dağıtım (SD) | |
9) | Malzeme yönetimi (MM) | |
10) | Malzeme yönetimi (MM) | |
11) | Malzeme yönetimi (MM) | |
12) | Malzeme yönetimi (MM) | |
13) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) | |
14) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) |
Ders Notları / Kitaplar: | Official SAP course materials (GBI) |
Diğer Kaynaklar: | Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012) Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |