DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4209 | SAP ile Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İş süreçlerini ve kurumsal kaynak Planlama (ERP) sistemini bütün modülleri ile açıklamak ve global olarak kullanılan ticari bir ERP programı olan SAP ile öğrencileri ERP sistemleri ile aşina hale getirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. ERP sistemlerini tanımlamak ve açıklamak II. Ticari bir ERP sistemini (SAP) keşfetmek III. İş süreçlerini tanımlamak ve açıklamak IV. Satış ve dağıtım sistemini tanımlamak ve açıklamak V. Satış ve dağıtım prosesini SAP üzerinde uygulamak VI. Malzeme yönetim sistemini tanımlamak ve açıklamak VII. Malzeme yönetim prosesini SAP üzerinde uygulamak VIII. Üretim planlama ve uygulaması sistemini tanımlamak ve açıklamak IX. Üretim planlama ve uygulaması prosesini SAP üzerinde uygulamak |
ERP'ye giriş SAP kavramları Global Bike Inc.( Ders meteryallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma Entegre iş süreçleri Satış ve dağıtım(SD) Malzeme yönetimi(MM) Üretim planlama ve uygulaması(PP) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ERP'ye giriş | |
2) | SAP kavramları | |
3) | SAP kavramları | |
4) | Global Bike Inc.( Ders materyallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma | |
5) | Entegre iş süreçleri | |
6) | Satış ve dağıtım (SD) | |
7) | Satış ve dağıtım (SD) | |
8) | Satış ve dağıtım (SD) | |
9) | Malzeme yönetimi (MM) | |
10) | Malzeme yönetimi (MM) | |
11) | Malzeme yönetimi (MM) | |
12) | Malzeme yönetimi (MM) | |
13) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) | |
14) | Üretim planlama ve uygulaması (PP) |
Ders Notları / Kitaplar: | Official SAP course materials (GBI) |
Diğer Kaynaklar: | Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012) Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |