ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4202 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAİT GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin konusu değer odaklı bir tedarik zincirinde bilgi ya da ürünlere ilişkin değişimleri yönetmektir. Tedarik zinciri yönetimi, tedarik zincirinin şu alanlardaki etkin entegrasyonu ile ilgilidir: malların üretilmesi için tedarikçiler, fabrikalar, depolar ve mağazaların entegrasyonu ve doğru miktarlarda, doğru yerlere, doğru zamanda malların dağıtımı. Buradaki ana amaç toplam sistem maliyetini en aza indirmek ve müşteri memnuniyetini en kısa zamanda karşılamaktır. Son yıllarda firmalar, tedarik zinciri yönetim stratejilerini rekabet avantajı kaynağı olarak kullanmaya çalışmaktadırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin merkez konseptinde olan konuları anlatmak ve açıklamak. II. Tedarik zincirinin rekabetçiliğini arttırmak ve lojistiğin verimliliğini geliştirmek üzere teslim zamanları ve müşteri talepleri değişkenlikleriyle başa çıkabilmek için envanter yönetim politikalarının uygulanması. III. Tedarik zinciri üzerindeki envanteri konumlandırma ve lojistik ağları tanımlama. IV. Malzeme yönetimi ve envanter kontrolündeki kontratların çeşitlerinin ve etkilerinin gösterilmesi. V. Tedarik zincirleriyle entegre olmanın ve işbirliğinin öneminin açıklanması. VI. Temin ve taşere etme stratejilerinin belirlenmesi. VII. Tedarik zincirine ait küresel konu ve risklerinin tanımlanması. VIII. Tedarik zinciri yönetimindeki bilgi sistemlerinin ihtiyaçlarının tanımlanması. |
Bu ders öğrencilere Tedarik Zinciri Yönetimi'nin temel konseptlerini sunar. Temel olarak, envanter yönetimi, risk havuzu, dağıtım stratejileri ve ağ planlaması, tedarik kontratları, bilgi değerleri, stratejik işbirlikleri ve dikey entegrasyon, temin ve taşere etme ile risk yönetimi konularını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedarik Zincirini Anlamak | |
2) | Tedarik Zincirinde Stratejik Uyumu Sağlama | |
3) | Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı - I | |
4) | Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı - II | |
5) | Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı - III | |
6) | Talep Öngörüleme - I | |
7) | Talep Öngörüleme - II | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Tedarik Zincirinde Koordinasyon | |
10) | Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomisini Yönetmek: Periyodik Stok – I | |
11) | Tedarik Zincirinde Ölçek Ekonomisini Yönetmek: Periyodik Stok – I | |
12) | Tedarik Zincirinde Belirsizliği Yönetmek: Emniyet Stoğu | |
13) | Tedarik Zincirinde Ulaştırma | |
14) | Tedarik Zincirlerinde Sürdürülebilirlik |
Ders Notları / Kitaplar: | • Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operation, 6th Edition, Pearson, 2015. • Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., Simchi-Levi, E. Designing & Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies & Case Studies, 3rd Ed., McGraw-Hill Education, 2007. • Lambert, D.M., Stock, J.R., Strategic Logistics Management, 4th Edition, McGraw-Hill/Irwin, 2000. |
Diğer Kaynaklar: | • Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operation, 6th Edition, Pearson, 2015. • Simchi-Levi, D., Kaminsky, P., Simchi-Levi, E. Designing & Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies & Case Studies, 3rd Ed., McGraw-Hill Education, 2007. • Lambert, D.M., Stock, J.R., Strategic Logistics Management, 4th Edition, McGraw-Hill/Irwin, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 7 | 91 |
Küçük Sınavlar | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |