ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4106 İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Dersin Amacı: Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemleri entegrasyonuna odaklanan İş Süreçlerinin Yeniden Tasarlanması (BPR) dersinin amacı, katılımcılara ERP teknolojisini etkili bir şekilde kullanırken kuruluşlar içindeki iş süreçlerini analiz etmek, yeniden tasarlamak ve optimize etmek için gereken temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri: Ders anlatımı, okuma, tartışma, konuk konuşmacı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. BPR'nin temel kavramlarını ve ilkelerini, tarihini, evrimini ve çağdaş organizasyon yönetimindeki önemini anlamak.
2. ERP sistemlerinin yetenekleri ve işlevleri ve işlevsel alanlar arasında iş süreci optimizasyonunu ve entegrasyonunu sağlamadaki rolleri hakkında fikir edmek.
3. ERP sistemi uyumuna özel bir odaklanma ile analiz ve değerlendirme yoluyla mevcut iş süreçlerindeki verimsizlikleri, darboğazları ve iyileştirme fırsatlarını belirlemede yeterlilik geliştirmek.
4. Verimliliği, etkinliği ve genel organizasyon performansını artırmak için iş süreçlerini yeniden hayal etme ve yeniden tasarlama tekniklerini ve metodolojilerini edinmek, uygulanabilir olduğunda ERP sistemi işlevlerini entegre etmek.
5. ERP sistemi benimsenmesi ve kullanımına özel bir vurgu yaparak, organizasyonel değişimi teşvik etme, direnci aşma ve çeşitli işlevsel alanlar ve departmanlar arasında BPR girişimlerini başarıyla uygulama stratejilerini keşfetmek.
6. Öğrencileri, ERP sistemleriyle entegre BPR ilkelerinin ve uygulamalarının etkili bir şekilde uygulanması yoluyla organizasyonel dönüşüme yönlendirme ve yenilikçilik ve sürekli iyileştirme kültürünü teşvik etmede liderlik rollerine hazırlamak.

Dersin İçeriği

İş Süreçleinin Yeniden Tasarımı (BPR)
Değişim Yönetimi
ERP Sistemleri
Entegre İş Süreçleri
Satış ve Dağıtım Süreci
Satın Alma Süreci
Üretim Süreci
Operasyon Yönetimi
Rekabetçilik, strateji ve üretkenlik
Ürün ve Hizmet Tasarımı
Süreç Seçimi ve Tesis Düzeni
Tam Zamanında (JIT) ve Yalın Operasyonlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş Süreclerinin yeniden planlamasına giriş
2) İş Süreçlerinin Yeniden Planlaması
3) Bilgi teknolojilerinde ve bilgi sistemlerinde iş süreçlerinin yeniden planlaması
4) İş süreçlerinin yeniden planlamasında uygulama metotları
5) İSYP'de Başarı faktörleri ve engeller
6) İş geliştirme yönetiminde kültürel faktörler
7) Süreç modellemeye genel bakış
8) Ara Sınav
9) Süreç Analizi
10) Süreç analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması
11) Yalın üretim ve girişimleri
12) Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi
13) Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve hibrid takımlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William J. Stevenson (2019): Operations Management, 14th Ed., McGraw Hill.
Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012): Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 62
Sunum / Seminer 1 8
Proje 7 27
Final 1 3
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. 3
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 2
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.