ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4106 | İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM |
Dersin Amacı: | Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemleri entegrasyonuna odaklanan İş Süreçlerinin Yeniden Tasarlanması (BPR) dersinin amacı, katılımcılara ERP teknolojisini etkili bir şekilde kullanırken kuruluşlar içindeki iş süreçlerini analiz etmek, yeniden tasarlamak ve optimize etmek için gereken temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri: Ders anlatımı, okuma, tartışma, konuk konuşmacı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. BPR'nin temel kavramlarını ve ilkelerini, tarihini, evrimini ve çağdaş organizasyon yönetimindeki önemini anlamak. 2. ERP sistemlerinin yetenekleri ve işlevleri ve işlevsel alanlar arasında iş süreci optimizasyonunu ve entegrasyonunu sağlamadaki rolleri hakkında fikir edmek. 3. ERP sistemi uyumuna özel bir odaklanma ile analiz ve değerlendirme yoluyla mevcut iş süreçlerindeki verimsizlikleri, darboğazları ve iyileştirme fırsatlarını belirlemede yeterlilik geliştirmek. 4. Verimliliği, etkinliği ve genel organizasyon performansını artırmak için iş süreçlerini yeniden hayal etme ve yeniden tasarlama tekniklerini ve metodolojilerini edinmek, uygulanabilir olduğunda ERP sistemi işlevlerini entegre etmek. 5. ERP sistemi benimsenmesi ve kullanımına özel bir vurgu yaparak, organizasyonel değişimi teşvik etme, direnci aşma ve çeşitli işlevsel alanlar ve departmanlar arasında BPR girişimlerini başarıyla uygulama stratejilerini keşfetmek. 6. Öğrencileri, ERP sistemleriyle entegre BPR ilkelerinin ve uygulamalarının etkili bir şekilde uygulanması yoluyla organizasyonel dönüşüme yönlendirme ve yenilikçilik ve sürekli iyileştirme kültürünü teşvik etmede liderlik rollerine hazırlamak. |
İş Süreçleinin Yeniden Tasarımı (BPR) Değişim Yönetimi ERP Sistemleri Entegre İş Süreçleri Satış ve Dağıtım Süreci Satın Alma Süreci Üretim Süreci Operasyon Yönetimi Rekabetçilik, strateji ve üretkenlik Ürün ve Hizmet Tasarımı Süreç Seçimi ve Tesis Düzeni Tam Zamanında (JIT) ve Yalın Operasyonlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş Süreclerinin yeniden planlamasına giriş | |
2) | İş Süreçlerinin Yeniden Planlaması | |
3) | Bilgi teknolojilerinde ve bilgi sistemlerinde iş süreçlerinin yeniden planlaması | |
4) | İş süreçlerinin yeniden planlamasında uygulama metotları | |
5) | İSYP'de Başarı faktörleri ve engeller | |
6) | İş geliştirme yönetiminde kültürel faktörler | |
7) | Süreç modellemeye genel bakış | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Süreç Analizi | |
10) | Süreç analizi ve sanal organizasyonların tasarlanması | |
11) | Yalın üretim ve girişimleri | |
12) | Kurumsal kaynak planlaması ve Fonksiyonel Bilgi | |
13) | Sanal organizasyonlar, sanal takımları ve hibrid takımlar |
Ders Notları / Kitaplar: | William J. Stevenson (2019): Operations Management, 14th Ed., McGraw Hill. Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012): Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 62 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 |
Proje | 7 | 27 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
12) | Etkin ve verimli yönetme becerisi. |