MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4009 | Mühendislik Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, başarılı yönetici ve şirketlerin karakteristiklerini analiz edeerek, günümüzün değişen organizasyonlarında, bireylerin sahip olması gereken yeteneklere, sorumluluklara ve rollere yönelik bir anlayış geliştirilerek tasarlanmıştır. Bu süreç aynı zamanda, günümüz yöneticilerinin ve şirketlerin karşılaştığı çevresel koşullar ve baskılara yönelik bir farkındalık geliştirir. Öğrenciler özellikle, işletme yönetiminin dilini ve gerçek yaşamda kullanılan teori ve anahtar konseptlerin uygulamasını öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Etik olanı ve etik olmayanı açıklar. - Yönetsel karar vermenin, liderliğin ve stratejinin doğasını açıklar. - Yöneticilerin organizasyonel yapıları seçimlerini etkileyen faktörleri açıklar. - Takım çalışmasında motivasyonun önemini açıklar. |
Ders, Yönetim ve yönetme kavramlarını tartışıp yönetim anlayışının tarihsel değişimini endüstriyel etkileri açısından incelemektedir. Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk kavramaları vurgulanıp, bir Karar Verici Olarak Yöneticinin üstlendiği görevler incelenmektedir. Organizasyon kültürü, Motivasyon ve Liderlik diğer kapsam başlıklarıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yöneticiler ve yönetim | |
2) | Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi | |
3) | Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi | |
4) | Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk | |
5) | Küresel Çevre | |
6) | Bir Karar Verici Olarak Yönetici | |
7) | Bir planlayıcı ve strateji uzmanı olarak Yönetici | |
8) | Yönetim tarihinin gözden geçirilmesi, Yarıyıl Sınavı | |
9) | Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi | |
10) | Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi | |
11) | Organizasyonel Yapının ve Kültür'ün Yönetimi | |
12) | Kontrol ve Değişim Yönetimi | |
13) | Motivasyon | |
14) | Liderlik |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: Chang, C. M. (2016). Engineering Management: Meeting the Global Challenges. Second edition. |
Diğer Kaynaklar: | Current issues of Financial Times, Fortune, Business Week, The Economist, Harvard Business Review, Business Strategy Review and those of local business magazines Power, Capital and Platin, as well as the business section of daily local newspapers. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 84 |
Küçük Sınavlar | 10 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |