REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4009 Mühendislik Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, başarılı yönetici ve şirketlerin karakteristiklerini analiz edeerek, günümüzün değişen organizasyonlarında, bireylerin sahip olması gereken yeteneklere, sorumluluklara ve rollere yönelik bir anlayış geliştirilerek tasarlanmıştır. Bu süreç aynı zamanda, günümüz yöneticilerinin ve şirketlerin karşılaştığı çevresel koşullar ve baskılara yönelik bir farkındalık geliştirir. Öğrenciler özellikle, işletme yönetiminin dilini ve gerçek yaşamda kullanılan teori ve anahtar konseptlerin uygulamasını öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Etik olanı ve etik olmayanı açıklar.
- Yönetsel karar vermenin, liderliğin ve stratejinin doğasını açıklar.
- Yöneticilerin organizasyonel yapıları seçimlerini etkileyen faktörleri açıklar.
- Takım çalışmasında motivasyonun önemini açıklar.

Dersin İçeriği

Ders, Yönetim ve yönetme kavramlarını tartışıp yönetim anlayışının tarihsel değişimini endüstriyel etkileri açısından incelemektedir. Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk kavramaları vurgulanıp, bir Karar Verici Olarak Yöneticinin üstlendiği görevler incelenmektedir. Organizasyon kültürü, Motivasyon ve Liderlik diğer kapsam başlıklarıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yöneticiler ve yönetim
2) Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi
3) Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi
4) Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk
5) Küresel Çevre
6) Bir Karar Verici Olarak Yönetici
7) Bir planlayıcı ve strateji uzmanı olarak Yönetici
8) Yönetim tarihinin gözden geçirilmesi, Yarıyıl Sınavı
9) Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi
10) Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi
11) Organizasyonel Yapının ve Kültür'ün Yönetimi
12) Kontrol ve Değişim Yönetimi
13) Motivasyon
14) Liderlik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook: Chang, C. M. (2016). Engineering Management: Meeting the Global Challenges. Second edition.
Diğer Kaynaklar: Current issues of Financial Times, Fortune, Business Week, The Economist,
Harvard Business Review, Business Strategy Review and those of local business magazines Power, Capital and Platin, as well as the business section of daily
local newspapers.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 84
Küçük Sınavlar 10 15
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2