REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE3003 Mühendislik Ekonomisi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF HAKTANIR AKTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerine özellikle yatırım alanında finansal analiz yapabilmesi için bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Mühendislik ekonomisinin rolünü ve paranın zamana bağlı değer kavramlarını açıklamak
II. Zaman ve faizin para üzerindeki etkisi ile ilgili finansal faktörleri tanımlamak
III. Nominal ve efektif faiz kavramını ve enflasyon oranlarını tanımlamak
IV. Projeleri ve yatırımları değerlendirmek için şimdiki değer analizi ve yıllık değer analizi gibi yöntemleri kullanmak
V. Getiri oranını tanımlamak, projeleri ve yatırımları değerlendirmek için getiri oranı analizi gerçekleştirmek

Dersin İçeriği

Mühendislik ekonomisinin temelleri
Faktörler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler
Faktörler Birleştimek
Nominal ve efektif faiz oranları
Şimdiki değer analizi
Yıllık değer analizi
Getiri oranı analizi
Enflasyon

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Mühendislik ekonomisinin temelleri
3) Factorler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler?
4) Faktörler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler
5) Faktörleri birleştirmek
6) Nominal ve efektif faiz oranları
7) Nominal ve efektif faiz oranları
8) Şimdiki değer analizi
9) Şimdiki değer analizi
11) Getiri oranı analizi: Çok alternatif
12) Geri ödeme ve başabaş analizi
13) Enflasyon etkisi
14) Enflasyon etkisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Chan S Park, Contemporary Engineering Economics, Global Edition, 6th edition, Pearson.
2. Blank & Tarquin (2012) Engineering Economy, 8th Ed. McGraw-Hill Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 3 1 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2