LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE3003 | Mühendislik Ekonomisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF HAKTANIR AKTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ADNAN ÇORUM Doç. Dr. ETHEM ÇANAKOĞLU Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerine özellikle yatırım alanında finansal analiz yapabilmesi için bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mühendislik ekonomisinin rolünü ve paranın zamana bağlı değer kavramlarını açıklamak II. Zaman ve faizin para üzerindeki etkisi ile ilgili finansal faktörleri tanımlamak III. Nominal ve efektif faiz kavramını ve enflasyon oranlarını tanımlamak IV. Projeleri ve yatırımları değerlendirmek için şimdiki değer analizi ve yıllık değer analizi gibi yöntemleri kullanmak V. Getiri oranını tanımlamak, projeleri ve yatırımları değerlendirmek için getiri oranı analizi gerçekleştirmek |
Mühendislik ekonomisinin temelleri Faktörler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler Faktörler Birleştimek Nominal ve efektif faiz oranları Şimdiki değer analizi Yıllık değer analizi Getiri oranı analizi Enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Paranın Zaman Değeri, Faiz ve Nakit Akış Diyagramları | |
3) | Paranın Zaman Değeri, Faiz ve Nakit Akış Diyagramları | |
4) | Şimdiki Değer, Gelecekteki Değer ve Bilinmeyen Faiz Oranları | |
5) | Yıllık Eşit Seri Ödemeler | |
6) | Aritmetik ve Geometrik Gradyan Seriler | |
7) | Mühendislik Ekonomi Problemlerinde Çoklu Faktörler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Şimdiki Değer ve Sermayeleştirilmiş Maliyet Analizi: Alternatifleri Karşılaştırmada Şimdiki Değer Yöntemi | |
10) | Eşdeğer Düzenli Yıllık Değer Karşılaştırma Yöntemi | |
11) | Alternatifleri Karşılaştırmak İçin Getiri Oranı Yöntemi | |
12) | Yenileme Analizi | |
13) | Fayda/Maliyet Oranı Ekonomik Değerlendirmeleri | |
14) | Amortisman (Değer Kaybı) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Chan S Park, Contemporary Engineering Economics, Global Edition, 6th edition, Pearson. 2. Blank & Tarquin (2012) Engineering Economy, 8th Ed. McGraw-Hill Inc. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |