MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4931 | Elektrik Mühendisliğinde Özel Konular I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı elektrik elektronik mühendisliğindeki en son gelişmelerin incelenmesidir. Görüntü ve video işleme, ses işleme, telekom ve kalbosuz ağlar başta olmak üzere birçok konu çalışılacaktır. Öğrenciler literatür taraması yaparak belirli bir araştırma konusundaki en son makaleleri bulacak ve öğrendikleri bilgileri sınıfta sunum yapacaktır. Öğrenciler aynı zamanda dışarıdan gelen misafir konuşmacılarla da müzakere edebilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yakın zamanda yazılmış olan makaleleri araştırmak 2. Yakın zamanda yazılmış olan makaleleri incelemek 3. Çalışılacak olan alandaki güncel araştırma problemleriyle alakalı olan önemli makaleleri belirlemek 4. Araştırma sonuçları arasındaki ihtilaflı kısımları belirlemek 5. Literatür taraması sonuçlarını rapor olarak yazmak 6. Literatür taraması sonuçlarını sınıfta sunmak 7. Misafir konuşmacılarla müzakerelerde bulunmak |
Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin özel konularına giriş, misafir konuşmacı sunumları, literatür taraması, öğrencilerin sunumları, rapor yazma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin özel konularına giriş | |
2) | Misafir konuşmacı sunumu | |
3) | Misafir konuşmacı sunumu | |
4) | Misafir konuşmacı sunumu | |
5) | Misafir konuşmacı sunumu | |
6) | Misafir konuşmacı sunumu | |
7) | Misafir konuşmacı sunumu | |
8) | Öğrenci sunumu | |
9) | Öğrenci sunumu | |
10) | Öğrenci sunumu | |
11) | Öğrenci sunumu | |
12) | Öğrenci sunumu | |
13) | Öğrenci sunumu | |
14) | Öğrenci sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | NA |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |