YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE4931 | Elektrik Mühendisliğinde Özel Konular I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ŞEREF KALEM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı elektrik elektronik mühendisliğindeki en son gelişmelerin incelenmesidir. Görüntü ve video işleme, ses işleme, telekom ve kalbosuz ağlar başta olmak üzere birçok konu çalışılacaktır. Öğrenciler literatür taraması yaparak belirli bir araştırma konusundaki en son makaleleri bulacak ve öğrendikleri bilgileri sınıfta sunum yapacaktır. Öğrenciler aynı zamanda dışarıdan gelen misafir konuşmacılarla da müzakere edebilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yakın zamanda yazılmış olan makaleleri araştırmak 2. Yakın zamanda yazılmış olan makaleleri incelemek 3. Çalışılacak olan alandaki güncel araştırma problemleriyle alakalı olan önemli makaleleri belirlemek 4. Araştırma sonuçları arasındaki ihtilaflı kısımları belirlemek 5. Literatür taraması sonuçlarını rapor olarak yazmak 6. Literatür taraması sonuçlarını sınıfta sunmak 7. Misafir konuşmacılarla müzakerelerde bulunmak |
Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin özel konularına giriş, misafir konuşmacı sunumları, literatür taraması, öğrencilerin sunumları, rapor yazma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin özel konularına giriş | |
2) | Misafir konuşmacı sunumu | |
3) | Misafir konuşmacı sunumu | |
4) | Misafir konuşmacı sunumu | |
5) | Misafir konuşmacı sunumu | |
6) | Misafir konuşmacı sunumu | |
7) | Misafir konuşmacı sunumu | |
8) | Öğrenci sunumu | |
9) | Öğrenci sunumu | |
10) | Öğrenci sunumu | |
11) | Öğrenci sunumu | |
12) | Öğrenci sunumu | |
13) | Öğrenci sunumu | |
14) | Öğrenci sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | NA |
Diğer Kaynaklar: | NA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 30 |
Sunum | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |