GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE3705 | Elektromanyetik Teorisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVRİM TETİK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÖMER POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin elektrik ve manyetik olayları anlamasını ve kavramasını sağlamak, bunun yanında altına yatan fiziksel teorileri kullanarak belli elektrodinamik problemleri çözme becerisi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenci 1 Bir vektörün gradientini, diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir. 2 Madde içinde ve boş uzayda noktasal yükler ile sürekli yük dağılımlarının elektrik alanını ve potansiyelini hesaplayabilir, elektrik akısını hesaplayabilir. 3 Sabit akımların manyetik alanını ve akısını hesaplamak, manyetik alanın diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir. 4 Elektromotor kuvveti hesaplayabilir. |
Bu derste, elektrostatik, manyetostatik konuları işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, vektör cebri, koordinat sistemleri ve dönüşüm | 01 Vector Analysis Coordinate Systems.pdf |
2) | Vektör Kalkulus | 02 Vector Calculus.pdf |
3) | Elektrostatik Alanlar – Coulomb yasası, alan şiddeti, sürekli yüklerin elektrik alanı | 03 Coulombs Law.pdf |
4) | Elektrostatik Alanlar – Elektrik akı yoğunluğu, Gauss yasası ve uygulamaları | 04 Gauss Law.pdf |
5) | Elektrostatik Alanlar – Elektrik potansiyel, E ile V ilişkisi, elektrik dipol ve akı çizgileri | 05 Potential.pdf |
6) | Madde Uzayında Elektrik Alanlar, Elektrostatik Sınır Koşul Problemleri | Electrostatics in Material Media.pdf |
7) | Boşluktaki Manyetik Alan | |
8) | Magnetostatik Alanlar – Biot-Savart yasas | Biot-Savart's Law.pdf |
9) | Magnetostatik Alanlar – Ampère devre yasası ve uygulamaları, manyetik akı yoğunluğu | Ampere's Law.pdf |
10) | Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Manyetik alan ile ilgili kuvvetler, manyetik tork ve moment, manyetik dipol | Magnetic Force and Material Media.pdf |
11) | Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Malzemelerde manyetizasyon, malzemelerin sınıflandırılması, manyetik sınır koşulları, endüktörler, manyetik devreler, manyetik malzemelere uygulanan kuvvetler | Magnetic BC Energy Circuits.pdf |
12) | Maxwell Denk. – Faraday yasası, transformatör ve hareketsel elektromotor kuvveti | Faraday and Maxwell.pdf |
13) | Maxwell Denk. – Deplasman akımı, Maxwell denklemlerinin son hali | |
14) | Elektromanyetik Dalgalara Giriş |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture Notes Elements of Electromagnetics. by Matthew N.O. Sadiku, Oxford University Press, Oxford, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Fundamentals of Engineering Electromagnetics, by D. K. Cheng, Prentice Hall, 1992. 2.David J. Griffiths, “Introduction to Electrodynamics,” Prentice Hall, 1999. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 5 |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
8) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluk alabilme. | 3 |