MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE3705 Elektromanyetik Teorisi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin klasik elektrik ve magnetik olayları anlamaları ve bu olayların temelindeki fiziksel kanunları kavrayarak belirli elektrodinamik problemlerini çözebilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ogrenci
1 Bir vektörün gradientini, diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir.
2 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektrik alanını hesaplayabilir. Elektrik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir.
3 Madde içinde ve boş uzayda nokta yükün ve sürekli yük dağılımlarının elektriksel potansiyelini hesaplayabilir.
4 Madde içinde ve dışında kararli akımların magnetik alanını hesaplayabilir. Magnetik alanın diverjansını ve rotasyonelini tanımlayabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, elektrostatik, manyetostatik konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vektör analiz tekrarı
2) Vektör analiz tekrarı
3) Coulomb Yasası
4) Gauss Yasası
5) Dielektrikler
6) Elektrik Potansiyel ve Uygulamaları
7) Boşluktaki Manyetik Alan
8) Materyal içinde Manyetik Alan
9) Manyetik kuvvetler ve dönme kuvveti
10) İndüksiyon ve Faraday Yasası
11) İndüktans
12) Maxwell Denklemleri
13) Elektromanyetik Dalgalar
14) Yüzeylerde Yansıma ve Geçirgenlik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Engineering Electromagnetics, by D. K. Cheng, Prentice Hall, 1992.
Diğer Kaynaklar: 1. Branislav M. Notaros, “Electromagnetics,” Prentice Hall, 2011.
2.David J. Griffiths, “Introduction to Electrodynamics,” Prentice Hall, 1999.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,