Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, vektör cebri, koordinat sistemleri ve dönüşüm |
01 Vector Analysis Coordinate Systems.pdf |
2) |
Vektör Kalkulus |
02 Vector Calculus.pdf |
3) |
Elektrostatik Alanlar – Coulomb yasası, alan şiddeti,
sürekli yüklerin elektrik alanı |
03 Coulombs Law.pdf |
4) |
Elektrostatik Alanlar – Elektrik akı yoğunluğu,
Gauss yasası ve uygulamaları |
04 Gauss Law.pdf |
5) |
Elektrostatik Alanlar – Elektrik potansiyel, E ile V ilişkisi, elektrik dipol ve akı çizgileri |
05 Potential.pdf |
6) |
Madde Uzayında Elektrik Alanlar, Elektrostatik Sınır Koşul Problemleri |
Electrostatics in Material Media.pdf |
7) |
Boşluktaki Manyetik Alan |
|
8) |
Magnetostatik Alanlar – Biot-Savart yasas |
Biot-Savart's Law.pdf |
9) |
Magnetostatik Alanlar – Ampère devre yasası ve uygulamaları, manyetik akı yoğunluğu |
Ampere's Law.pdf |
10) |
Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Manyetik alan ile ilgili kuvvetler, manyetik tork ve moment, manyetik dipol |
Magnetic Force and Material Media.pdf |
11) |
Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Malzemelerde manyetizasyon, malzemelerin sınıflandırılması, manyetik sınır koşulları, endüktörler, manyetik devreler, manyetik malzemelere uygulanan kuvvetler |
Magnetic BC Energy Circuits.pdf |
12) |
Maxwell Denk. – Faraday yasası, transformatör ve hareketsel elektromotor kuvveti |
Faraday and Maxwell.pdf |
13) |
Maxwell Denk. – Deplasman akımı, Maxwell denklemlerinin son hali |
|
14) |
Elektromanyetik Dalgalara Giriş |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
3 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
4 |