FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE3705 Elektromanyetik Teorisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVRİM TETİK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÖMER POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin elektrik ve manyetik olayları anlamasını ve kavramasını sağlamak, bunun yanında altına yatan fiziksel teorileri kullanarak belli elektrodinamik problemleri çözme becerisi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ogrenci
1 Bir vektörün gradientini, diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir.
2 Madde içinde ve boş uzayda noktasal yükler ile sürekli yük dağılımlarının elektrik alanını ve potansiyelini hesaplayabilir, elektrik akısını hesaplayabilir.
3 Sabit akımların manyetik alanını ve akısını hesaplamak, manyetik alanın diverjansını ve rotasyonelini hesaplayabilir.
4 Elektromotor kuvveti hesaplayabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, elektrostatik, manyetostatik konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, vektör cebri, koordinat sistemleri ve dönüşüm 01 Vector Analysis Coordinate Systems.pdf
2) Vektör Kalkulus 02 Vector Calculus.pdf
3) Elektrostatik Alanlar – Coulomb yasası, alan şiddeti, sürekli yüklerin elektrik alanı 03 Coulombs Law.pdf
4) Elektrostatik Alanlar – Elektrik akı yoğunluğu, Gauss yasası ve uygulamaları 04 Gauss Law.pdf
5) Elektrostatik Alanlar – Elektrik potansiyel, E ile V ilişkisi, elektrik dipol ve akı çizgileri 05 Potential.pdf
6) Madde Uzayında Elektrik Alanlar, Elektrostatik Sınır Koşul Problemleri Electrostatics in Material Media.pdf
7) Boşluktaki Manyetik Alan
8) Magnetostatik Alanlar – Biot-Savart yasas Biot-Savart's Law.pdf
9) Magnetostatik Alanlar – Ampère devre yasası ve uygulamaları, manyetik akı yoğunluğu Ampere's Law.pdf
10) Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Manyetik alan ile ilgili kuvvetler, manyetik tork ve moment, manyetik dipol Magnetic Force and Material Media.pdf
11) Manyetik Kuvvetler, Malzemeler, Cihazlar – Malzemelerde manyetizasyon, malzemelerin sınıflandırılması, manyetik sınır koşulları, endüktörler, manyetik devreler, manyetik malzemelere uygulanan kuvvetler Magnetic BC Energy Circuits.pdf
12) Maxwell Denk. – Faraday yasası, transformatör ve hareketsel elektromotor kuvveti Faraday and Maxwell.pdf
13) Maxwell Denk. – Deplasman akımı, Maxwell denklemlerinin son hali
14) Elektromanyetik Dalgalara Giriş

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Notes
Elements of Electromagnetics. by Matthew N.O. Sadiku, Oxford University Press, Oxford, 2006
Diğer Kaynaklar: 1. Fundamentals of Engineering Electromagnetics, by D. K. Cheng, Prentice Hall, 1992.
2.David J. Griffiths, “Introduction to Electrodynamics,” Prentice Hall, 1999.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4